השחקנים הגדולים משקיעים

השחקנים הגדולים משקיעים

חברת Final נוסדה בשנת 2001 והיא כיום אחת מחברות המסחר האלקטרוני הגדולות בעולם, ואחת מן החברות הרווחיות ביותר בישראל. עיקר הפרסום של החברה מגיע מהיכולת הבלתי נתפסת להרוויח סכום כמו מיליון דולר בתוך יום אחד בלבד. אם נדייק, החברה היא למעשה אחת מ – 2 החברות המובילות בעולם בתחום יחד עם חברת סיטדל האמריקאית. פיינל הוקמה על ידי היזמים נועם שטרן-פרי וניר קלקשטיין, שכנראה לא שיערו בעצמם את ההצלחה הגדולה של החברה. הסוד של החברה טמון בסדרה של אלגוריתמים אשר מסוגלים לתת ערך לנכסים סחירים, וגם לבצע פקודות של קנייה ומכירה רבות בתוך פרק זמן של שניות. בזכות האלגוריתם, ובעזרתם של מחשבים עוצמתיים במיוחד, היא מסוגלת לתת פקודות של מכירה וקנייה בקצב בלתי נתפס אשר מאפשרים לה להרוויח כמעט תמיד. היכולות הללו הופכות את החברה להיות מעין מכונות לייצור כסף אשר פועלות על מנת לייצר לבעלי המניות שלהם רווחים גדולים במיוחד.

אין ספק שהתחום של מסחר אלגוריתמי תופץ תאוצה ולכן ניתן לראות אנשים רבים המתעיינים בעולם זה ומתחילים להשקיע.

היכולות של המיליארדרים וחברות הענק עוברות אל הסוחרים הפשוטים

לחברות כמו final אין צורך לפתח מערכות מסחריות גדולות, משום שהמחזור שלהן פשוט מספיק בכדי ליצור רווח מספק עבור הבעלים. הן בוחרות ובצדק להתמקד בניצול של הפער בין מחיר נכסים בשני שווקים שונים, ולא במחזורי מסחר. בגלל הקצב המהיר של הפקודות שהן נותנות, הן קיבלו את הכינוי חברות אלגו – חברות אשר מאופיינות במסחר במהירות עצומה. אמנם, שלא כמו final והמתחה האמריקאית סיטדל, חברת ההזנק הישראלית Greenhouse לא מתיימרת להיות מבוססת על מסחר מהיר. המערכת שפיתחו מקימיה היזמים אדם מור ורונן אבן צור, מבצעת מאז 2012 מסחר בתדירות לא גבוהה, אשר יכולה לנהל מסחר של מיליארדי דולרים. המערכת שלה מספקת שירות עבור לקוחות גדולים של הבנקים כמו קרנות גידור או חברות השקעה, ולא רק עבור מחזיקי המניות שבה, כמו אצל שני החברות שאיתם פתחנו.

על פי נתוני רשם החברות, החברה הצליחה לגייס מאז הקמתה סך הכול פחות ממיליון דולרים, משורה ארוכה של יזמים כמו אבישי ונדב אברהמי המייסדים של חברת הענק WIX, גיורא קפלן וניר זוהר. יזמים סדרתיים נוספים שהשקיעו בחברה הם דניאל אבי וטל סמילה – מייסדי Wibiya יחד עם דרור צדר. בעוד שמייסדי final הגיעו להון שנאמד במיליארדים, אבן צור ומור עדיין נמצאים בשלבים מוקדמים יותר. לתעשייה הזאת הם הגיעו מתוך אתגר שהוא דווקא טכנולוגי – להביא לסוחרים פשוטים ולבנקים את היכולות המיוחדות אשר היו שמורות רק עבור אנשים כמו ניר קלקשטיין מייסד final שמחזיק בחברה שמבצעת את הדברים כבר שנים רבות בעזרת יכולות מיוחדות. את המערכת שתאפשר מסחר בהיקף עצום בעזרת תשתית שנחשבת לחסכונית, מנסים אבן צור ומור להביא אל העולם ולגרום לכך שהיכולות הללו יגיעו גם עבור סוחרים מן השורה.

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

השקעות תושבי חוץ בישראל

השקעות תושבי חוץ בישראל בשנת 2019 ההשקעות הישירות של תושבי חוץ בישראל, הסתכמו ב-18.2 מיליארד דולר. היקף זה מגדיר  יציבות בסדר הגודל השנתי של ההשקעות

קרא עוד »

השקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות בישראל – פירוט כל סוגי קרנות ההשקעה תוכן עניינים השקעות אלטרנטיביות השקעות אלטרנטיביות הינן מגמה של השנים האחרונות, להשקעות המשלבות מכשירים פיננסיים אלטרנטיביים

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.