פתיחת תיק השקעות

נוסחת הזהב

תוך כמה זמן נצליח להכפיל את הכסף שלנו ?

הכלל הזה הופיע לראשונה בשנת 1494 בספר “סומה דה אריתמטיקה” של המתמטיקאי האיטלקי, לוקה פאצ’ולי. הוא כל כך פשוט, שאפשר לבצע את החישוב גם בכיוון ההפוך – אם נרצה לדעת מה התשואה השנתית הנדרשת כדי להכפיל את הכסף תוך מספר שנים מסוים.

אם אתם רוצים לחשב במהירות (באומדן מקורב) כמה זמן ייקח לכם להכפיל את ההשקעה שלכם בזכות ריבית-דריבית, תשמחו לגלות שיש שיטה פשוטה מאוד. כל שעליכם לעשות הוא לחלק את המספר 72 בתשואה השנתית שאתם מניחים שתהיה לכם.

במידה ותחסכו  10,000 שקלים בחיסכון שמניב תשואה של כ-9% בשנה בממוצע, יש לחלק את המספר 72 ב-9 (התשואה המשוערת) והתוצאה היא שתוך 8 שנים נכפיל את כספנו..

לדוגמה: אם אני רוצה להכפיל את 10,000 השקלים שלי תוך 4 שנים, אחלק את המספר 72 בארבע והתוצאה היא שאצטרך לאתר חיסכון עם תשואה שנתית של 18% כדי לעמוד במשימה.

תשואה על החסכון השנתי

0%

החסכון צריך להיות לפחות ל 8 שנים

0

השקעות דרך קרנות נאמנות ​

ניהול תיקים בסכומים קטנים נעשה לרוב דרך קרנות נאמנות. אין כמובן כפל דמי ניהול – הקרנות עצמן נושאות בעלות זו – ודמי הניהול בכל מקרה הם בהתאם להיקף תיק ההשקעות.

קרן נאמנות נהנית מיתרון לגודל, אשר מאפשר לה לפזר את ההשקעה, כל הפעילות בניירות ערך שנעשית בקרן אינה כרוכה בעלות מצד המשקיע, אלא מנהל הקרן נושא בה.

יתרון משמעותי נוסף של ניהול באמצעות קרן נאמנות הוא דחיית תשלום המס עד למועד מימוש הקרן. בניגוד להשקעה ישירה באגרת חוב בה הריבית משולמת בין חצי שנה לשנה, בקרן נאמנות אין תשלום מס על תקבולי הריבית ועל רווחי ההון עד למועד המימוש של האחזקה ביחידות בקרן.

 

התוכנית הלאומית לחסכון כלכלי לילד  – לינק 

תקופה של 1-5 שנים
השקעות קצרות טווח
ניתוח רב שנים מלמד כי שוק ההון מתנהג בצורה מחזורית מסויימת המתבססת על כשלוש-חמש שנים (בממוצע) של עליות ולאחריהן שנה-שלוש שנים של ירידות (בממוצע) ועל כן, תקופה של שנה עד חמש שנים עדיין נחשבת לתקופה קצרה יחסית . לפיכך, עדיף לתת משקל לרכיבים עם חשיפה בינונית – בעיקר מק”מ או אגרות חוב ממשלתיות אחרות, ואגרות חוב של חברות ציבוריות גדולות ויציבות אשר קיבלו דירוג גבוה, ופחות לרכיבים מנייתיים, הנחשבים בעלי מקדם סיכון גבוה.
תקופה של 1-5 שנים
5 עד 10 שנים
השקעות לטווח בינוני
כאמור, רכיבים מניתיים צפויים להניב את התשואה הגבוהה ביותר בהשקעה ארוכת טווח וחמש עד עשר שנים נחשבת תקופה מספקת על מנת להשקיע חלק מהכסף ברכיבים מניתיים, ככל שמשך ההשקעה קרוב יותר לעשר שנים) ניתן יהיה להגדיל את שיעור הרכיבים המניתיים בתיק לכיוון ה-50% אך רצוי לא מעבר לזאת: מניות, תעודות סל וקרנות נאמנות מניתייות. החלק הנותר של התיק יכול להיות מורכב מרכיבים בסיכון נמוך יותר כמו אגרות חוב ממשלתיות ושל חברות ציבוריות גדולות וגם מאג”ח של חברות קטנות יותר או אג”ח בעלות דירוג קצת יותר נמוך.
5 עד 10 שנים
מעל 15 שנים
השקעות ארוכת טווח
כאשר מדובר על טווח להשקעה לתקופה ארוכה מעשר שנים, התבססות על רכיבים מניתיים כגון תעודות סל או מניות לטובת השגת תשואה גבוהה תהיה החכמה והאפקטיבית. כאמור, שיעור הרכיבים המניתיים בתיק יקבע בהתאם לאופי הלקוח ולהגדרת רמת הסיכון אותה הוא מוכן לקחת. כפי שהודגש, שיעור ההחזקה ברכיבים המניתיים תלוי גם באופי הלקוח וברמת הסיכון אותה הוא מוכן לקחת. עבור לקוחות נועזים יותר המוכנים ללכת עם ההשקעה שלהם לטווח רחוק, שיעור ההחזקה המקסימלי ברכיבים מניתיים יכול להגיע עד 75% משווי התיק עם ניהול אקטיבי של חקר שוק ובחירת מדוקדקת וחכמה תוך כדי תנועה של מניות נבחרות. לעומתם, לקוחות שמרניים יותר ירצו להסתפק בסביבות ה – 35% – 40% משווי התיק ברכיבים מניתיים, ורובם במניות ידועות ובטוחות. בשני המקרים יתרת התיק יכול להיות מורכב כאמור מרכיבים בסיכון נמוך יותר כמו אגרות חוב ממשלתיות ושל חברות ציבוריות גדולות וגם מאג”ח של חברות קטנות יותר או אג”ח בעלות דירוג קצת יותר נמוך.
מעל 15 שנים

משך תקופת ההשקעה​

ברכיבים מנייתיים בטווח הקצר טמון סיכון גדול יותר, ולפיכך שיעור ההחזקה של הרכיבים הסולידיים צריך להיות גבוה יותר ככל שתקופת ההשקעה של הלקוח צפויה להיות קצרה יותר.

מחקרי שוק מוכיחים כי הרכיבים המנייתיים מנצחים כל רכיב השקעה אחר בהשקעה לטווח הארוך, מה שאומר כי ככל שמתארכת תקופת ההשקעה, כך הגדלת שיעורם בתיק תהיה חכמה יותר.

לאור העקרונות הללו, מתאים לסווג את האפשרויות השונות בעת פתיחת תיק ההשקעות על פי משך תקופת ההשקעה הצפויה:

"הכוח החזק ביותר ביקום" הוא ריבית-דריבית

אלברט אינשטיין
זוכה פרס נובל

גישה לתיק השקעות

ניהול תיקי השקעות הוא למעשה מתן ייפוי כוח לחברה אשר מתמחה בתחום, לקנות ולמכור ניירות ערך ונכסים פיננסיים במסגרת חשבון בנק של הלקוח. הלקוח מגדיר את גבולות הגזרה והחשיפה המקסימלית לאפיקי ההשקעה השונים, ומנהל ההשקעות פועל על פי שיקול דעתו במסגרת הנחיות הלקוח, בשקיפות מלאה ותוך מתן דיווח שוטף.

בעבר ניהול תיקי השקעות נחשב מוצר “לעשירים בלבד”, ברף כניסה של חצי מיליון שקל ומעלה. עם השנים הסכומים לפתיחת תיק ירדו והמוצר הזה הפך נגיש ליותר  אנשים. בשנים האחרונות ישנן  מוצרים פיננסיים המאפשרים כניסה לתחום ניהול ההשקעות גם ללקוחות שעד היום לא יכלו לעשות זאת – בנפח של כמה עשרות אלפי שקלים.

בתחילה מנהל ההשקעות מבין יחד עם הלקוחות מהן אפשרויות ההשקעה העומדות בפניהם, קובעים את סכום החסכון הפנוי להשקעה, מגדירים את מטרות ההשקעה ומשך תקופת ההשקעה לה הם מסוגלים להתחייב, קובעים את רמת הסיכון שהם מסוגלים לסבול, האם הם מעוניינים בניהול תיק אקטיבי או פסיבי, ובשקלול כל האלמנטים ניתן לקבוע את הרכב תיק ההשקעות הרצוי – הווה אומר, מחליטים על רכיבי ההשקעה שיבנו את התיק ועל התמהיל, שיעור ההחזקה מכל אחד מהם.

ניהול פסיבי המודל הוא דרך מכשירים עוקבי מדדים. המערכת בוחנת את צרכי הלקוח ומתאימה לו את הקצאת ההשקעות הנכונה בשבילו. בשלב הבא, המערכת מתאימה סל של מכשירים עוקבי מדדים.

ניהול אקטיבי מתבסס על ניתוח שוק ופעולות רכישת מכשירים פיננסיים ישירים (כמו מניות ואג”ח) באופן רציף ותוך כדי תנועה, כך שייצפו בדיוק גבוה ו’יקדימו’ את השוק, לעומת זאת, ניהול פסיבי מתמקד בהשקעה במדדים.

המכשירים עוקבי המדדים הם זולים יותר מאשר ניהול אקטיבי.

המטרה כמובן היא שכספי התיק יושקעו ברכיבי ההשקעה שיניבו את התשואה הגבוהה ביותר האפשרית תחת מגבלות הזמן הנתון להשקעה ורמת הסיכון שבחרנו. ישנם שלושה עקרונות שבעזרתם בונים תיק חכם, יעיל ומניב.

Dropbar Content

גיוון תיק ההשקעות

כאמרה הידועה, לא מחזיקים את כל הביצים בסל אחד. באמצעות גיוון ברכיבי השקעה שונים בעת בניית תיק ההשקעות, בניירות ערך של חברות בגדלים שונים, ממגזרים שונים, ממדינות שונות וכדומה מקטינים את הסיכון להפסדים מהשקעה באפיק מסויים שנפגע בשל כוח עליון (כמו אסונות טבע או מגפות). מצד שני, צריכים גם להיות ממוקדים ולא להתפרס על קשת רחבה מדי של רכיבי השקעה או ניירות ערך – זה יצמצם רק במקצת את הסיכון, אך עלול לחבל בתשואה הכוללת – גם תיק השקעות פשוט יכול להניב רווחים גדולים. 

מה זה תיק השקעות?

תיק השקעות הוא למעשה חשבון אשר בו נרכשים נכסים פיננסים וניירות ערך על מנת לייצר תשואה על החסכון. ניתן לנהל באופן עצמאי את ההשקעות, אך ברוב המקרים חשבונות אלו מנוהלים על ידי מוסדות פיננסים כמו בנקים ובתי השקעות או בידי חברות פרטיות אשר בידיהן רישיון של ניהול תיקי השקעות.

הנכסים הפיננסים וניירות הערך המהווים את עיקר תיק ההשקעות (בדרך כלל) יכולים להיות מניות, אופציות, אג”ח, חוזים עתידיים, התחייבויות שונות ועוד. כאמצעי לצמצום מסוים של רמת סיכון, מתבצעת רכישה של מגוון רחב של נכסים פיננסים. כלומר, רמת הסיכון של התיק הכולל ניתנת להקטנה באמצעות הפחתת סיכונים מסוימים על ידי החזקת נכסים פיננסים שונים אחד מהשני.

ניהול תיק השקעות

בשנים האחרונות אנו חווים סביבת ריבית נמוכה למדי, כך שהפק”מ בבנק מניב ריבית אפסית. גם נעילת הכסף בפיקדון לתקופה ארוכה של כמה שנים לא צפויה להניב ריבית גבוהה בהרבה.

על מנת להשאיר את הכסף בחשבון הבנק של הלקוחות ולתת לו פוטנציאל צבירת תשואה, אחת הדרכים היעילות והבטוחות ביותר היא להשקיע אותו באמצעות מנהל תיקי השקעות.

במטרה למקסם את תשואת התיק לאורך זמן, נותנים למנהל השקעות מנוסה ומוסמך בעל רישיון מהרשות לניירות ערך לניהול ופתיחת תיקי השקעות לנתח את השקעותיכם ולקבוע אילו נכסים להחזיק בחשבונכם בהסתמך על אופי ההשקעה שלכם. בתיק השקעות מנוהל, שיקול הדעת המקצועי נתון בידי מנהל התיק, בניגוד לייעוץ השקעות בבנק, בו היועץ הפיננסי צריך את אישור הלקוח על מנת לבצע פעולות בחשבון. אדם מקצועי ומנוסה אשר הוסמך על ידי הרשות לניירות ערך שידאג לתיק ההשקעות של הלקוח ויעקוב אחר התפתחויות בשוק זהו יתרון משמעותי עבור אנשים שאינם מעוניינים לבחור ניירות ערך בעצמם, ובעצם לדאוג לתיק ההשקעות שלהם לבד.

איזה החלטות מנהל תיק ההשקעות מקבל?

המנהל מחליט לגבי הנכסים שאותם יש לרכוש, עיתוי רכישתם, מהו סכום הנכסים, וכמובן עיתוי המימוש. מדדי תשואה נגד סיכון עוזרים למנהל לקבל את ההחלטות הללו. הפרמטר הקובע את האחוז המקסימלי מהתיק להחזקת ניירות ערך בסיכון גבוה הוא רמת הסיכון. מקובל להשוות בין תיקי השקעות שונים לפי פרמטר זה.

מהם היתרונות בכך ועבור מי זה מתאים?

כל אדם אשר צבר הון גבוה מ-300,000 ש”ח יכול לפנות לבית השקעות מוכר ולפתוח תיק השקעות. כפי שנאמר, אחד היתרונות הגדולים הוא שהכסף נשאר בחשבון הבנק של הלקוח, כך שהלקוח אינו חשוף לסיכונים הקשורים ליציבותו הפיננסית של בית ההשקעות המנהל את התיק. בנוסף, רמת הנזילות בתיק היא מידית. משמעות הדבר היא שניתן למשוך את הכסף בכל רגע במקרה והלקוח צריך אותו בדחיפות, וזאת כי הכספים מושקעים בניירות ערך בבורסה. בתיק ההשקעות הכסף יושקע בעיקר באגרות חוב ובאפיק המנייתי, בדומה לאפיקי השקעה אחרים. כלומר, הוא מותאם בדיוק לאופיו ולצרכיו האישיים הייחודיים של הלקוח. בניגוד לקרנות נאמנות בהם תיק השקעות הניהול הוא אישי.

אז איך עושים את זה?

בעולם ההשקעות יש שתי גישות עיקריות להשקעה – הגישה האקטיבית שבה מנהל תיקי השקעות מנהל באופן שוטף את תיק ההשקעות על ידי רכישה ומכירה של ניירות ערך שונים. אצל רוב קרנות הנאמנות זוהי הגישה המקובלת, ולמעשה אותן קרנות מנהלות את כספי הלקוח באופן אקטיבי והמנהלים מנתחים אירועים עסקיים ודוחות והם מחליטים אם למכור או לקנות ניירות ערך. מנגד, קיימת הגישה הפסיבית. הגישה הזו עוקבת באופן פסיבי אחר מדדים. בשוק ישנם מוצרים עוקבי מדדים כמו תעודות סל וקרנות מחקות, ואותם ניתן לרכוש ולקבל את תשואת המדד. במידה והלקוח יבחר בשיטה האקטיבית, סביר להניח כי יעשה זאת דרך מנהל השקעות. נדרשת הבנת כל סוגי ניירות הערך והגורמים המשפיעים עליהם, נדרשת היכרות עם שוק ההון, הכרה למידת ניתוח דוחות והבנת כללי המשחק על מנת לבצע השקעה ישירה בניירות ערך. לכן, רבים נוטים להשקיע דרך הגופים המוסדיים.

בהתחלה, הלקוח צריך להגדיר את התשואה הרצויה, רמת הסיכון וטווח ההשקעה. (ככל שטווח ההשקעה יהיה גדול יותר, כך צפוי שהרווח יהיה גבוה יותר)

השקעה במניות הנחשבת אפיק מסוכן מספקת תשואה העולה על תשואת האפיקים הסולידים, כך שהחשש ממכשירים מסוכנים נכון רק כאשר ההשקעה היא לטווח קצר. רמת הסיכון הולכת יד ביד עם רמת הסיכוי, ובמידה והגדלתם את הסיכון צפוי שתרוויחו יותר. לאורך זמן שוק המניות המקומי מספק תשואה של 7% בשנה, תשואה גבוהה לסיכון גבוה. אך זה נכון לטווח של שנים רבות, ולא לטווח הקצר. בטווחים של שנה הכל יכול להשתנות, מניות הן מכשיר מאוד תנודתי לטוב ולרע – וככל שאופק ההשקעה גדל מתכנסים לתשואה הממוצעת, ובעקבות כך ככל שההשקעה נעשית לזמן ארוך יותר, הסיכוי שהלקוח יהנה מתשואת מניות נאה עולה.

פרמטר חשוב מאוד שהלקוח צריך לשקלל בבניית התיק שלו הוא רמת הסיכון. לכן הלקוח צריך להגדיר למנהל התיק את צרכיו הכלכליים ובהתאמה עד כמה הוא מסוגל להפסיד.

לאחר שזאת נעשה, בהתאם לרמת הסיכון הלקוח יצטרך להקצות את השקעותיו על פני אפיקים שונים. מומלץ בשלב זה, לפזר את התיק לאפיקים שונים – מסוכנים יותר ומסוכנים פחות, לצד סולידיים מאוד. יש לפזר את ההשקעה בתוך כל סוג נכס על פני מספר ניירות ערך. כלומר, במידה והלקוח החליט להשקיע שליש מהתיק במניות אז לא להשקיע את כל השליש במניה אחת, אלא במספר גדול של מניות. הרעיון מאחורי פיזור ההשקעה הוא שככל שהפיזור גדל – הסיכון קטן. כלומר, אם מתקיימת פגיעה בתחום מסוים בו אתם מושקעים, לא כל התיק ירד. 

במה משקיעים?

קיימים מספר רב של אפיקים בהם ניתן להשקיע, אך מירב תיקי ההשקעות מורכבים בעיקרם מהדברים הבאים:

  • אגרות חוב – אגרות חוב הן סוג של הלוואה. חברות מנפיקות איגרות חוב לציבור, ובהנפקת האג”ח, מקבל מנפיק האיגרת סכום כסף מרוכש האיגרת מראש, ובתמורה מתחייב(לרוב) לשלם את הסכום הנקוב, לעיתים עם תוספת הצמדה, וריבית במועדים עתידיים הנקובים על האיגרת. אגרות החוב נסחרות באופן שוטף בבורסה והן מתנדנדות לפי גורמים שונים בהם ספציפיים שנוגעים לסיכון של החברה וסיכון שירות החוב שלה, וכללים כמו; הריבית בשוק, נתוני מקרו ועוד. אגרות החוב מתחלקות לאגרות חוב ממשלתיות הנחשבות לבטוחות ביותר, ולכן עליהן הריבית נמוכה במיוחד ואגרות חוב קונצרניות, שהן אגרות החוב של החברות, ששם התשואה לפדיון קשורה לרמת הסיכון.
  • מניות – מניה היא נייר ערך המקנה חלק בבעלות החברה. ככל שבעל מניות מחזיק ביותר מניות בחברה כך מתחזק מעמדו. המניה מקנה לבעלה זכות הצבעה, זכות לקבלת דיבידנד וזכויות בפירוק. המניות נרשמות בבורסה במקביל להנפקת החברה. בעצם, החברה מוכרת חלק מאחזקתה בתמורה לסכום מסוים שנכנס לקופת החברה ומשמש אותה בעסקיה השותפים. מרגע הנפקת המניות של החברה הן נסחרות באופן שוטף ומחירן נקבע בהתאם לביקוש ולהיצע.

עושים סדר

מגוון אפיקי ההשקעה והחיסכון הניתנים ליישום בשוק ההון עשוי להיות מבלבל, ומשום כך לקוחות רבים פונים לייעוץ מקצועי של יועץ השקעות או מנהל השקעות. חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות ובניהול תיקי השקעות התשנ”ה (1995) הגדיר והסדיר את מעמדם של שלושת אנשי המקצוע הייעודיים בשוק:

יועץ השקעות

מייעץ ללקוחותיו בנוגע לכדאיות של השקעה, החזקה, קנייה או מכירה של ניירות ערך או מוצרים פיננסיים שונים. יועץ השקעות פרטי אף רשאי לפרסם את ההמלצות שלו בעלונים, בניוזלטרים וכדומה. הווה אומר, שיועץ ההשקעות מורשה לתת את המלצתו לגבי כדאיות ההשקעה, אך ההחלטה והביצוע של פעולת ההשקעה בפועל נמצאים בידי הלקוח.

משווק השקעות

יועצי השקעות מסוימים קשורים עסקית למוצרים פיננסיים מוגדרים, למשל יועצי השקעות העובדים עבור קרן נאמנות כלשהי או שחברת ייעוץ ההשקעות שלהם מחזיקה בחברה-בת בעלת קרן נאמנות. יועצים אלו מחויבים לעדכן את לקוחותיהם על כך שהינם בתפקיד משווקי השקעות ולא יועצי השקעות, שכן ההמלצות שלהם הינן שיווקיות. לפיכך יש לבדוק היטב מיהו הממליץ על ההשקעה ומה הקשר שלו לניירות הערך או למכשירים הפיננסיים שעליהם המליץ.

מנהל תיקי השקעות

מנהל תיקי השקעות מבצע בעצמו פעולות בתיק ניירות הערך של לקוחותיו, על פי שיקול דעתו ולאחר שבירר מהם המאפיינים, הצרכים והרצונות של כל לקוח. לרוב, אם הלקוח חפץ לאשר מראש כל פעולה יש צורך להגדיר זאת במעמד חתימת ההסכם בין הלקוח למנהל התיק. מכאן, שהקשר בין לקוח למנהל תיקים נשען על רמת אמון גבוהה מאוד.

כל השלושה מחויבים ברישיון

הרשות לניירות ערך היא הגוף הממשלתי שבסמכותו להעניק רישיון ייעוץ או רישיון שיווק ליועצי השקעות ומשווקי השקעות (בהתאמה) ואלו אינם רשאים לעסוק בניהול תיקי השקעות אלא בייעוץ בלבד. להבדיל, בעל רישיון לניהול תיקי השקעות מחזיק בזכות החוקית לעסוק גם בייעוץ השקעות ללא צורך ברישיון נוסף. מנהל תיקי השקעות חייב לעבוד בתאגיד מוסדר, כשגם התאגיד עצמו הינו בעל רישיון ניהול תיקי השקעות. משווקי השקעות ויועצי השקעות יכולים לעבוד כעצמאים או תחת חברה בעלת רישיון שיווק או ייעוץ (בהתאם) או בתאגיד בנקאי.

לפני קבלת הרישיון, יועצי השקעות ומנהלי תיקי השקעות נדרשים לעמוד בבחינות שונות, המוודאות את בקיאותם בדיני ניירות ערך, בקריאת דוחות כספיים, התמצאותם באסטרטגיות השקעה ועוד. מנהלי תיקי השקעות בלבד נדרשים לעמוד בבחינה נוספת בתחומי הערכת ביצועים וניהול סיכונים בתיקי השקעות.

איך לבחור מנהל השקעות

עבור לקוח המעוניין להיכנס לשוק ההון, תיק השקעות מנוהל כהלכה הוא פתרון פיננסי יעיל, חוסך זמן וממקסם תשואה אך יש לבחור בשירות ניהול תיקי השקעות מקצועי ובכך כמובן שעל הלקוח לוודא שניהול תיק ההשקעות שלו מצוי בידיים ברות-סמכא, מקצועיות, בטוחות ונאמנות. מנהל תיק ההשקעות ייבחן במתודת השקעות סדורה המשלבת ניסיון רב, כלים טכנולוגיים מתקדמים וכמובן אחריות מרבית ושקיפות מלאה, המבטיחים ללקוח ראש שקט.

מנהל תיק ההשקעות יספק ללקוח ליווי ותכנון פיננסי כולל וזאת בהתאם לאופיו של הלקוח כמשקיע: משקיע סולידי יהיה מעוניין בניהול זהיר של תיק השקעות סולידי לטווח ארוך, ולעומתו משקיע המחפש אחר תשואה גבוהה יותר ולפיכך מחפש טווח השקעה קצר יותר, פתוח יותר לסיכונים ומייחס חשיבות לנזילות התיק.

בהתאם, לאופייכם תקבע מדיניות ההשקעה, ובכלל זה, נכסים שונים שעשויים להיכלל בתיק, כגון אג”ח, מניות, קרנות נאמנות, תעודות סל, מוצרים עוקבי מדדים ועוד וזאת בזמן שמנהל ההשקעות מנטר ואף משנה אותם באופן רציף על פי התפתחויות בשוק ומדדים שונים.

לפני חתימה על הסכם ניהול תיקים יש לוודא מול מנהל ההשקעות את הנקודות הבאות:

  • מנהל ההשקעות מחזיק ברישיון לניהול תיקי השקעות וכן בפוליסת ביטוח ובהון עצמי כנדרש בחוק.
  • מנהל השקעות אינו קשור באופן ישיר או בעקיפין לקרן נאמנות או לכלי פיננסי אחר. אין בין מנהל ההשקעות לבין הארגון הפיננסי בו הוא מועסק שום ניגוד עניינים.
  • מנהל ההשקעות מקפיד להחזיק את תיקי ההשקעות של לקוחותיו בנפרד אחד מהשני וכמובן בנפרד מתיק ההשקעות שלו עצמו.
  • האסטרטגיה בה ינקוט מנהל ההשקעות והמותאמת לצרכים ולרצונות שהגדיר הלקוח מפורטת בהסכם הכתוב, בכלל זה הגדרה של פעולות ההשקעה עליהן יידע מנהל ההשקעות את הלקוח מראש לפני ביצוען, לרבות תדירות ואמצעי התקשורת בהם יעשה זאת.
  • ההסכם הכתוב כולל פירוט של העדפותיו בצרכים הפיננסיים של הלקוח אשר יתוו את הדרך בבניית תיק ההשקעות. פירוט העמלות ודמי הניהול, כמו גם תנאי סיום התקשרות מוגדרים בשקיפות ובבירור.

שאלות ותשובות

בעת פתיחת תיק השקעות יהיה עליכם לבחור את הגוף שיהיה אחראי על התיק. מוטב לבצע השוואה בין גופים שונים, כדי שתוכלו לבחור את הגוף האידיאלי. לפני שאתם פותחים את התיק מוטב כי תגיעו לפגישת היכרות על מנת שכל אחד מהצדדים יגיע מוכן. העבודה המקדימה לפני פתיחת התיק עצמו היא שלב קריטי במיוחד בהצלחה עתידית.

יש לא מעט שיקולים שיהיה עליכם לקחת בחשבון לפני שתפתחו תיק השקעות. יהיה עליכם לבחון כמה כסף תהיו מוכנים להשקיע, וכמובן מי הגוף שיהיה אחראי על הניהול שלו. הרי כל החלטה שתעשו עשויה להשפיע בצורה משמעותית על העתיד. מוטב כי את תיק ההשקעות שלכם תפתחו רק לאחר מחשבה מעמיקה על היתרונות ועל החסרונות.

כמו שכבר הבנתם יש לא מעט שיקולים שצריך לקחת אותם בחשבון לפני שפותחים תיק השקעות. פתיחת תיק השקעות זה לא משחק ילדים, ומוטב כי תעשו כמה שפחות טעויות. מהסיבה הזאת מוטב להפקיד את המשימה בידיים הכי מקצועיות שיש, בידיים של חברה שתדע להציג בפניכם את כל הצדדים של המטבע, הצדדים החיוביים והצדדים השליליים.

אחרי שתפתחו את התיק יהיה עליכם להתאזר בסבלנות עד אשר תתחילו לקצור פירות. כמובן שלא תוכלו לראות תוצאות כבר מהרגע הראשון, והסבלנות היא פקטור מרכזי בהצלחה. לא מעט משקיעים שלא היו סבלניים מצאו את עצמם בסיטואציה שבה הם הרימו ידיים. לכן מוטב כי אתם תתאזרו בסבלנות, ותבינו כי ההצלחה לא מגיעה תוך יום אחד. אחרי שתפתחו את התיק תצטרכו להתעדכן מול בית ההשקעות על השינויים השונים בכל שלב מחדש.

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

חברות פמילי אופיס

חברות פמילי אופיס ניהול נכסים פרטיים עבור משפחות אמידות, נוצר אצל משפחות של אצולה במשך המאה התשע עשרה וכן בא אל מדינת ישראל אך ורק

קרא עוד »
תכנון פיננסי

תכנון פיננסי

מהו תכנון פיננסי? תכנון פיננסי הוא תחום חדש, אשר בשנים האחרונות נמצא בעליה מתמדת בשוק. התכנון הפיננסי נועד במטרה לתת פתרון לבעיית המורכבות של העולם

קרא עוד »
פמילי אופיס פתח תקווה

פמילי אופיס פתח תקווה

פמילי אופיס פתח תקווה מצאו בדף הזה מידע על חברות הדגל בתחום הפמילי אופיס בפתח תקווה אקספרט – קבוצת אקספרס מספקת מבחר שירותים, ליווי ויישום

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.