תרומה חברתית

עמותת “180° מעלות”

משרדי משפחה, העסוקים בניהול הכולל של העושר המשפחתי, נותנים כאמור שירותי מעטפת רבים ומגוונים, במשרד אחד: שותפות לקביעת אסטרטגית ניהול העושר, חינוך הדורות הבאים, מיצוב ומיתוג המשפחה, טיפול בנושאי השקעה, רגולציה, משפט ועוד.

הדוח העדכני של חברת הייעוץ “Campden Wealth” , יחד עם צוות היועצים של משפחת רוקפלר לנושאי פילנתרופיה, הסוקר  מגמות עולמיות בשנת 2020 בתרומת המשפחות העשירות לפילנתרופיה, מדגיש כי בניהול העושר המשפחתי, 75% מהמשפחות הדגישו את רצונן שניהול העושר יהיה תוך כדי תרומה חזרה לקהילה-  giving back to society,  ומימוש הרצון הזה מתרחש במספר דרכים, כאשר 45% מהמשפחות נותנות חזרה לקהילה על ידי תרומה לעמותות ולארגונים ללא כוונת רווח. העמותות שעוסקות בחינוך, בריאות וספורט מהוות אחוז גדול מאד מהעמותות הזוכות לתרומות אלו.

אנו מאמינים שלא רק המשפחות העשירות ביותר יכולות לתרום ולהתנדב לעמותות ראויות,  אלא כל ארגון וכל אחד יכול להצטרף למגמה זו של סיוע ומתן לקהילה.

עמותה שמצאנו כראויה ביותר להצטרף לפעילותה ולסייע בהשגת חזונה, היא עמותת “180° מעלות”.

“180° מעלות”  הוא ארגון חברתי לשילוב וקידום של אנשים עם מוגבלויות בחברה.

הארגון הוקם כדי לעזור לכל אדם להשתפר ולממש את הפוטנציאל הגלום בו באמצעות פעילות ספורטיבית, ומימוש הפוטנציאל מביא להישגים חדשים ושינוי מהותי בחיים.

שם העמותה לא משאיר מקום לפרשנות- התחייבות לשינוי מוחלט, שינוי כיוון מלא.

החזון שלקחה על עצמה עמותת “180 מעלות” איננו פשוט, וכרוך בניפוץ מגבלות שאנו עצמנו שמים עלינו.

המייסד

בהרצאה ב- TEDx משנת 2013, מסביר מייסד העמותה, גיא בן-דור, את המוטיבציה ואת התפתחותו האישית , שהובילו אותו לייסד את העמותה.

הפעילות החברתית העניפה התחיל מהיענות למודעת אינטרנט קצרה, שחיפשה “רץ עם נשמה” כדי לסייע לבזה נבבה, עיוור מלידה שחלומו היה לרוץ.  גיא בן דור, יחד עם אביו עופר, התנדבו לסייע – והתוצאה היא סיפור הצלחה. בזכות הגשמת חלומו לרוץ, חלום שלא נענה שנים רבות, אורח חייו של בזה נבבה השתנה לחלוטין. כעיוור מלידה, ריצה עבורו היתה חלום – אך הוא לא עסק בכך, ואף היה מעשן כבד. המסלול הארוך שעשה בכך שהחל לרוץ בליווי הצמוד של גיא ועופר, הביא אותו להישגים  כמו אלוף ישראל במרתון לעיוורים, ייצוג ישראל במשחקים הפאראולימפיים בביג’ניג 2008, שם סיים במקום החמישי בקטגוריה שלו, ועוד.

בזכות הישגים אלו אף הפך להיות מורה לספורט, המורה לספורט העיוור הראשון במדינת ישראל.

(https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5009590,00.html)

והוא לא היחיד. במרתון תל-אביב של שנת 2018 שלשה מנותני הקצב במרוץ, אלו שסוחפים ומדרבנים את המתחרים לקצב גבוה ומהיר, היו רצים בעלי צרכים מיוחדים, שבזכות העמותה עוסקים בפעילות ספורט וזוכים להישגים.

כדי למסד ולהרחיב את הצלחותיו האישיות בסיוע לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, החליט  גיא בן דור, רו”ח ויזם נדל”ן, בוגר יחידת החילוץ של חיל האוויר 669, להקים את העמותה. כאחד שגדל במשפחה שמדגישה עיסוק בספורט, וכבוגר יחידה מבצעית הדורשת כושר גופני גבוה ויכולת עמידה באתגרים פיזיים לא פשוטים, התחום של עיסוק בספורט לא היה חדש לגיא.

בתיאור המסלול שביצע, מדגיש גיא את האמונה במיצוי הפוטנציאל המצוי בכל אחד ואחד, , את הרצון לחבר בין אנשים באמצעות הספורט. האווירה המשפחתית והחברית הינה הרוח הגבית המסייעת לכל אחד מהפעילים- בעלי הצרכים המיוחדים והמוגבלויות, המתנדבים והפעילים, להתמיד במאמצים ובדרך, ולהגיע לממש את יכולתו. (https://www.youtube.com/watch?v=B4SrlnaRwh8)

גיא סחף עימו את כל משפחתו- האב, האם והרעיה, לייסד את העמותה ולשנות מהלך חיים לאנשים רבים, בעלי מוגבלויות ובעלי צרכים מיוחדים, ולהוכיח לעצמם שהישגים רבים , שנחשבו מחוץ לתחום עבורם, הינם אפשריים.

הפעילות הבסיסית איתה החלה 180° הינה בייזום והפעלת קבוצות ריצה והליכה לילדים, נוער ובוגרים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים מכל הסוגים. כיום הפעילות התרחבה לתחומים נוספים, כפי שניתן לראות באתר העמותה.(https://www.180sport.org)

במהלך השנים

מה שהחל כקבוצת אימון אחת, פעם בשבוע, התרחב בשנים האחרונות לפעילות עניפה במיגוון תחומים.

ראשית, פעילות לכל הגילאים. ישנן קבוצות לגילאי 18 ומעלה, קבוצות לילדים אשר משלבת ילדים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים ומתנדבים- האימונים משלבים קטעי הליכה, ריצה, תרגילי ספורט ומשחקי כדור המותאמים לילדים. האימונים נותנים יחס אישי לכל ילד בעזרת שילוב המתנדבים בקבוצה.
הפעילות התרחבה למספר מקומות- תל אביב, הרצליה , גבעתיים ומקומות נוספים בתכנון.

גיא עצמו מרצה סוחף בפורומים שונים, ומדגיש ערכים כמו  מנהיגות, נחישות, שאיפה למצוינות, עבודת צוות, מעורבות ויזמות חברתית, הצבת מטרות והפיכת חלומות לאפשריים בהחלט.

העמותה מתכננת גם טיולים ומסעות מאורגנים לפסגות של הרים.

וכדי לעשות את השינוי בר הישג ומוחשי כמה שיותר, וכדי שאנשים נוספים, מכל המגזרים, יאמינו בפוטנציאל שלהם ויפעלו כמה שיותר מוקדם לשינוי הנדרש,  מפתחת העמותה את 180° בחינוך. זוהי תכנית העצמה ושילוב חברתי, אשר נבנתה במיוחד לתלמידי החינוך המיוחד והחינוך הרגיל. מטרת התכנית הוא ליצור חיבור בין ילדים, נוער ובוגרים, ממסגרות החינוך המיוחד והחינוך הרגיל, באמצעות פעילות ספורטיבית משותפת.

מדובר בתכנית תהליכית, הנפרסת על פני שנת הלימודים כולה, במסגרתה מתקיימים מפגשים שמטרתם להעניק לתלמידים ערכים וידע במגוון נושאים, אשר מבוססים על התנסות מעשית ותקשורת בלתי אמצעית. (https://www.180sport.org/180education).

כיום

כיום , בשנת 2020, ניתן כבר לומר שהעמותה מממשת את חזונה , בהיקף פעילות הולך וגדל, וסוחפת יותר ויותר אנשים פרטיים וארגונים להתנדב, לתרום ולהשיג את החזון.

הצלחות העמותה וחזונה הייחודי, מביאים מתנדבים פרטיים להצטרף לשורותיה, ואף ארגונים מסחריים תומכים בפעילות. הארגונים הללו תומכים בעמותה משתי סיבות עיקריות:

ראשית, בשנים האחרונות, כולל בישראל, מחפשים לפתח את יזמויות האימפקט, ההשפעה המהותית.
(גלובס).
תחום יזמות האימפקט מקדם מיזמים שיש בהם ערך סביבתי – חברתי מובהק. לא עוד אפליקציה של משחק – עכשיו תורם של המיזמים שיש להם ערך אמיתי למיליוני אנשים מסביב לעולם. בין אם זו אפליקציה שמלמדת מיליוני ילדים אפריקאים קרוא או כתוב, או מערכת שיודעת לעשות מיחזור ביתי – לכל אלו משמעות כבדה ויכולת להשפיע על החיים של כולנו. בודאי עמותה אשר משלבת מיצוי פוטנציאל , במיוחד של בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, ומשקיעה לחינוך בנושא כבר מגיל צעיר, הינה בעלת חזון שאמור להביא את האימפקט החברתי הגדול.
יחד עם זאת,משקיעי האימפקט, חברתיים ככל שיהיו, מסתכלים גם מסתכלים על הנושא הכלכלי. אימפקט אינו תרומה. אימפקט הופך כסף- לכסף שעושה טוב. מיזמים שאין בהם פוטנציאל לאיזון כלכלי ורווח שמאפשר המשך השקעה ופיתוח, לא יזכו לתמיכת המשקיעים.
שנית, הארגונים הגדולים מחויבים לאחריות התאגידית, שהינה מרכיב מהותי בכל תאגיד בר קיימא עם חזון להמשיך ולהתפתח גם בעתיד(אחריות תאגידית).
האחריות התאגידית מכילה מרכיב חשוב של אחריות חברתיתפילנתרופיה והתנדבות – מעורבות בקהילה, ובכללה מדיניות תרומה לקהילה (אם באמצעות תרומת כספים לקהילה ולנזקקים או באמצעות תרומת זמן עבודה כשעות התנדבות של העובדים), ותמיכה בפעילות עמותת “180° מעלות” בהחלט מממשת אחריות חברתית זו.

מסיבות אלו אנו מוצאים כי אנשים פרטיים וארגונים, מצטרפים ותומכים בפעילות המתפתחת של עמותת “180° מעלות”

עמותת 180 מעלות היא ארגון חברתי שמטרתו לעזור לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בחברה.

גיא בן דור, שעזר לאדם עיוור מלידה להפוך לאדם ספורטאי עם מדליות מתחרויות ריצה ואף לעסוק כמורה לספורט.

עזרה לילדים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים להשתפר בתחום הספורט ואף דאגה להציב ערכים כמו נחישות ושאפתנות.

נכון לשנת 2020, העמותה מצליחה לגייס מתנדבים פרטיים וארגונים מסחריים לעזור לה בפעילות, מתוך ערך חברתי לקהילה.

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

השקעות ריט

השקעות ריט REIT

השקעות ריט REIT שם לקרנות השקעה בנדל”ן , קרנות ריט, בשל המונח האנגלי REIT – Real Estate Investment Trust. מכשיר פיננסי שתכליתו השקעה בנדל”ן מניב-

קרא עוד »
איתותים בשוק ההון

איתותים בשוק ההון

שירות איתותים בשוק ההון בישראל ובארצות הברית הוא שירות אשר צריך להיות תחת ניהולו של יועץ השקעות אשר מחזיק ברישיון של הרשות לניירות ערך באותו

קרא עוד »
איך לבחור בית השקעות

איך לבחור בית השקעות

לפני שתחליטו לגבי בית ההשקעות אשר בו תבחרו להשקיע את כספיכם, מומלץ להיפגש עם יועצי ההשקעות. כך למעשה תדעו מול מי אתם עובדים, אם יש

קרא עוד »

השקעות תושבי חוץ בישראל

השקעות תושבי חוץ בישראל בשנת 2019 ההשקעות הישירות של תושבי חוץ בישראל, הסתכמו ב-18.2 מיליארד דולר. היקף זה מגדיר  יציבות בסדר הגודל השנתי של ההשקעות

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.