השוואה בין בתי השקעות

בתי השקעות

מי מאיתנו לא חלם אי פעם על הכנסה נוספת או על משכורת שנייה שתיכנס לו לחשבון הבנק כל חודש וללא כל מאמץ?

זה בהחלט אפשרי, בהשקעת כספים נבונה ולאורך זמן, הכסף שלנו יכול לעבוד עבורנו.

בואו ניקח למשל את דוגמת מניית DELL, אם השקענו למשל 200,000 ₪ במניה ב 1.1.2018 , אחרי 3 שנים למשל (1.1.2021) כבר היינו יכולים להתהדר ב –310,000 ₪ וכמובן יש עוד אינספור דוגמאות לכאן ולכאן.

נניח שהחלטנו לבחון את עולם ההשקעות ולחפש השקעה טובה.

איך נמצא את חברת ההשקעות מבין עשרות חברות ההשקעות הקיימות היום בארץ ?

לשם כך, חשוב שנכיר ונדע לשאול את השאלות הנכונות. נבין את הפרמטרים לפיהם כדאי לבחור את בית ההשקעות הכי נכון בעבורנו.

כיצד נדע לבחור נכון בית השקעות?

בחירת בית השקעות היא משימה לא פשוטה כלל. ישנם כל כך הרבה משתנים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת בית ההשקעות הנכון עבורנו. לכן סיכמנו כאן את המרכיבים החשובים והרלוונטיים ביותר אשר בעזרתם נוכל לבצע השוואה אובייקטיבית ומקצועית מבין כל בתי ההשקעות, כך שנוכל לצאת לדרך בטוחה עם בית ההשקעות שנבחר.

נקודות להשוואה:

  • גודל בית ההשקעות
    אנו המשקיעים מחפשים להשקיע בבית השקעות אשר יכול להקנות לנו יציבות כלכלית. בית השקעה גדול מעיד על אמידות ועל חוזק כלכלי, בשונה מבית השקעות קטן יחסית שבו הבסיס הזה יכול להיות מעט רעוע ולכן נצטרך לחשוב פעמיים לפני שנבחר להשקיע בו.
  • רף הכניסה
    לכל בית השקעות יש סכום מינימלי שיש להשקיע תחילה על מנת שהוא ינהל עבורנו את תיק ההשקעות. הסכום הזה נקרא “תיק השקעות מינימלי” והוא משתנה בקרב בתי ההשקעות השונים. ברוב בתי ההשקעות רף הכניסה יהיה בין 100-200 אלף שקלים ויש גם בתי השקעות עם רף כניסה מאתגר של 250-350 אלף שקלים ואף יותר מזה.
  • חוות דעת של משקיעים
    חשוב שנבדוק חוות דעת של משקיעים שבחרו להשקיע בבית ההשקעות שלטעמנו הוא הנכון עבורנו ולוודא שהם אכן מרוצים מהשירות וכמובן גם מהתוצאות, שהם הרוויחו בזכות בית ההשקעה.
  • דמי ניהול
    כמה עמלה אנו משלמים לחברת ההשקעות על ניהול התיק שלנו. יש לשים לב שמדובר בדמי ניהול להפקדות + דמי ניהול לנכסים שקיימים עד כה. על פניו זה נשמע כמו פרמטר זניח שכן מדובר על מספר אחוזים בודד. יחד עם זאת כשמדובר על השקעות גדולות ולטווח ארוך, העמלות בהחלט יכולות להיות משמעותיות.
  • שקיפות מוחלטת
    אחד הדברים שמקנים לנו רוגע נפשי ושלווה זאת הידיעה שהכל מתנהל כמו שצריך ושהכל נמצא תחת שליטה. לשם כך נחוצה שקיפות מוחלטת מצד מנהל תיק ההשקעות אשר יספק לנו את כל המידע לגבי ההשקעות שלנו, הרווחים, התשואות וכל מה שנלווה לזה. מומלץ לוודא אילו דו”חות אנו מקבלים, באיזו תדירות והאם יש לנו יכולת לבחון בזמן אמת את התפלגות ההשקעות שלנו ואחוזי התשואה בכל רגע נתון.
  • תשואות לאורך זמן
    אחד השיקולים המרכזיים והעיקריים בבחירה של בית השקעות הוא ללא כל ספק התשואות שבית ההשקעה יניב לנו. לשם כך, חשוב שנוודא לפני בחירתנו את תשואות העבר של בית ההשקעות בטווח של לפחות חמש שנים אחורה, בכדי שיהיה לנו את הוודאות והביטחון שבית ההשקעות ימשיך בקו הזה (אמנם לא בהכרח אבל לרוב).
  • תשואות בזמן משבר
    משברים בבורסה זה לא דבר נדיר. הרי רק לאחרונה התרחש ועדיין מתרחש משבר הקורונה אשר בעקבותיו חלו עליות וירידות חדות במניות כאלה ואחרות, דבר שגרם לחלק מהמשקיעים להפסיד המון כסף וחלקם להרוויח המון. אנו רוצים להיות בטוחים שבית ההשקעות שלנו יודע להתנהל בצורה טובה גם בעתות משבר ולכן חשוב מאוד שנבחן את תשואות בית ההשקעות בתקופות שפל ומשבר, האם התשואות עדיין נשארו חיוביות, איך התשואות לעומת שאר בתי ההשקעות הקיימים ועוד.

חשוב לציין – את התשואה הממוצעת של התיקים המנוהלים בבתי השקעות לא מפרסמים בשום מקום ולכן לא נוכל לדעת את התשואות הללו, אך מה שכן נוכל לעשות זה לבדוק את התשואות בקרן נאמנות גמישה של בית ההשקעות ולפיהן אנו יכולים להבין את קו המחשבה של מנהל הקרן ולראות אם הוא עושה החלטות נבונות אשר מתבטאות בתשואה חיובית של הקרן. הרי אם הוא מצליח להניב תשואות חיוביות בקרן, למה שלא יהי כך גם בתיק ההשקעות שלנו?

להלן טבלת השוואה של תשואות בקרנות נאמנות גמישות של בתי השקעה מובילים בארץ:

בתי השקעות

אחרי שסיכמנו את המאפיינים הרלוונטיים להשוואה בין בתי ההשקעות השונים, נוכל להזין את כל הפרמטרים בטבלה למטה אשר תצמצם לנו את האפשרויות ותעזור לנו לבחור את בית ההשקעות המתאים ביותר עבורנו.

בתי השקעות

בשורה תחתונה, בית ההשקעות הנבחר הוא זה שינהל לנו בזמן אמת את הכסף שהכנסנו להשקעה, בחירה נכונה של בית ההשקעות תגדיל את הסיכוי לתשואה גבוהה יותר ולרווחים גבוהים יותר בעתיד ולכן מומלץ להשקיע זמן על מנת להגיע לבחירה הנכונה.

בהשקעה נבונה, כסף שאתם משקיעים יכול לייצר לכם רווח שלסכום כסף גדול יותר.

עליכם למצוא בית השקעות טוב מספיק שינהל את ההשקעה עבורכם.

ישנם מספר פרמטרים שקובעים איזה בית השקעות נכון עבורכם. פרמטרים כגון דמי ניהול, גודל התשואות לאורך זמן והמוניטין של בית ההשקעות בשוק.

בתי ההשקעות לא מפרסמים את התשואה הם מניבים מההשקעות עצמן, אך אפשר לבדוק את התשואות בקרנות הנאמנות שלהם.

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

פמילי אופיס רמת החייל

פמילי אופיס רמת החייל

פמילי אופיס רמת החייל מידע בנושא פירמות פמילי אופיס המוכרות ביותר ברמת החייל ברון אשל שרוני (B-E-S) – הוקמה במטרה לעזור ללקוחותיה לשמר את ההון המשפחתי שלהם,

קרא עוד »
ניהול הון

ניהול הון

בעשור האחרון התחום של ניהול הון וכן של השקעות שינה את צורתו ומבחינים במנעד רב של חלופות. החל מהצעה אקזוטית מעין דירה בפרברי ארצות הברית

קרא עוד »

פמילי אופיס דרושים

פמילי אופיס דרושים לרן השקעות פרטית פמילי אופיס המתמחה בעסקאות מימון מורכבות דרוש/ה מנהל/ת השקעות פרטיות. תיאור התפקיד: ניהול השקעות פרטיות משלב הניתוח הראשוני ועד

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.