רישיון יועץ השקעות

רישיון יועץ השקעות

רישיון של ניהול תיק השקעות וכן רישיון יועץ השקעות הם שניים מן ההיתרים הכי נדרשים בתחום של מקצועות כלכליים בתוך מדינת ישראל במציאות העכשווית ומגורמים נהירים – הדרישה עבור שירות של בעלי מקצוע הללו הינה רבה ביותר, בין היתר בשל כך כי במציאות של היום המון ישראלים, יותר מפעם, אוחזים בתוך תיק של מניה וכן של השקעה, תעודה של סל, קופה של גמל והן כל מיני מוצרים כלכליים הנותנים בידכם להשקיע את ההון הפרטי שלכם בתוך שוק של הון וגם ליהנות מן רווח אטרקטיבי עבור הטווח הארוך. בהלימה עבור הדרישה לשירות זה בתוך השוק, כך אף מספר של בני אדם אשר ניגשים ללמוד תחום זה, מן היעד של לקבל רישיון יועץ השקעות אשר אליו הינם עורגים ולעבוד בנושא בצורה פורמלית. הרבה מן אשר רוצים בהיתר זה מוצאים עצמם בתוך התחבטות ספציפית – באיזה נתיב עליהם ללמוד וגם איזה היתר להוציא. כאשר התחרות טומנת בחובה אף את התחום של ייעוץ כלכלי ואף עוד כל מניני היתרים, הרבה בני אדם עוסקים בדילמה מסוימת בין היתר של ניהול תיק  השקעות לבין היתר של ניהול של השקעות.

יעוץ מפורט עבור קהל היעד אל מול עריכה של פעולות בתוך תיק של השקעות תוך ביצוע הלכה למעשה

הודות הפער הניכר בין עיסוקו של יועץ השקעות ובין מנהל של השקעות אפשר להבין מן השם של משלח היד של מי מביניהם – מנהל של תיק מוסמך לערוך פעולות ממשיות בתוך תיק של השקעות ואף לערוך אותם הלכה למעשה, כאשר יועץ של השקעות מוסמך לתת לקהל היעד שלו שלו רק למען תיקים של השקעות שלהם.

מה הם התנאים?

התנאים עבור הענקה של רישיון יועץ השקעות או של משווק השקעות, נדרש ממנו כי – 

  • יהיה ניצב בדרישות של הביטוח, הן על ידי עבודה בתוך עסק בעל היתר הולם וכן הן על ידי ביצוע של ביטוח אחריות מקצועית בצורה אינדיבידואלית. 
  • עליו להיות בגיר – בגיל שמונה עשרה ואף יותר. אפשר להתחיל את הפרוצדורה של התמחות, מבחנים וכן פטורים לפני שהגיע הדורש לגיל שמונה עשרה, ברם את הדירה למענק של רישיון יועץ השקעות אפשר להגיש החל מגיל שמונה עשרה ומעלה.
  • גמר של התמחות בן חצי שנה. אפשר להתחיל את ההתמחות אך ורק בתום כל ארבעת המבחנים האלמנטריים.
  • להיות בעל נתינות ישראלית או לחלופין בעל תושבות בתוך מדינת ישראל.
  • עליו לצלוח בשגשוג חמישה מבחנים כלהלן – מבחן מקצועי א’, בתום מעבר או לחלופין מענק של פטור של ארבעת מבחנים אלמנטריים, מבחן של תשתית בתוך דינים של ניירות ערך וכן אתיקה מקצועית, שלושה מבחנים של תשתית בתוך מימון והן בתוך סטטיסטיקה, כלכלה וגם חשבונאות, או לחלופין מענק של פטור מהם רק במידה ונקבע  פטור בתוך תקנה או לחלופין הינו בעל הכשר ממדינה זרה והן הוענק לו פטור בהתאם לנתונים אשר מוגדרים לשם זאת בתוך אתר של הרשות.
  • אסור לכם להיות מורשעים בעבירה, מתוך מאגר של עבירות פיננסיות ושונות אשר מצוינות בתוך חוק של ייעוץ.
  • במצב אשר בו דורש רישיון יועץ השקעות ניצב בכל הדרישות של התקנות, כולל תנאים של ביטוח, אפשר להגיש דרישה עבור רישיון מותלה. רישיון מותלה הינו רישיון אשר יחודש באמצעות הרשות עם קבלה של היתר מהמעביד שלכם או ביחד עם ביצוע של ביטוח. 


מה הם התנאים של הרשמה עבור קבלה של רישיון יועץ השקעות? אפשר לגשת אל ארבעה מבחנים אלמנטריים בעת אחת או בכמה זמנים. כל אשר מי מבינכם מותר לו להיבחן בלי כל תנאי מבעוד מועד. התנאי של הרשמה עבור מבחן מקצועי הוא צליחה של מבחן יסוד של דיני ניירות ערף ואף של אתיקה מקצועית וגם מעבר או לחלופין הענקה של פטור מיתר שלושה מבחנים עבור מבחנים של יסוד וגם שהינם – סטטיסטיקה וכן מימון, חשבונאות וכן כלכלה. בנוסף לכך, אי אפשר להירשם בתוך אותו מחזר של מבחנים אל מבחן יסוד ואף אל מבחן מקצועי. ביחס של מבחן של דיני ניירות ערך והן של אתיקה מקצועית, יודגש כי אין אפשרות להיבחן אך ורק על חלק מן המבחן של דיני ניירות ערך, הווה אומר – מי שעבר לפני זה מבחן של רק אתיקה מקצועית ואין הוענק בידיו פטור מחלק של המבחן של דיני ניירות ערך, יידרש להיבחן בחזרה על חלק זה במסגרת של מבחן שלם של דיני ניירות ערך וכן של אתיקה מקצועית.

האם אפשר לדחות את ההרשמה למבחן ?

אפשר לדחות את ההרשמה למבחן ולמסור את האגרה אשר גבו מכם בשבילה רק עד שבוע בטרם המבחן. במידה ונרשמתם למבחן כל שהוא, שילמתם ואחרי  זה הנכם דורשים לדחות את ההרשמה שלכם לעת של מבחנים אחרי זה, תמלאו מסמך של פי אפס שישה עשר מן האתר.

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

פמילי אופיס ירושלים

פמילי אופיס ירושלים

פמילי אופיס ירושלים כאן תמצאו מידע בנושא חברות פמילי אופיס בעיר הבירה ירושלים. גד נדלן, חלק מקבוצה של GLG GLOBAL. נמצא בתוך העיר ירושלים. פעילותו

קרא עוד »

תכנון פרישה

מהי פרישה? בהתאם לחוק של פיצויי פיטורין, כאשר הגיע תום של עבודה שלכם לעת בת חצי שנה ואף יותר, יוענק בידכם פיצויים, במצב של פיטורין

קרא עוד »

השקעות לאזרחים אמריקאים

השקעות לאזרחים אמריקאים כאשר בוחנים את אפשרויות ההשקעה בישראל, של משקיעים בעלי אזרחות אמריקאית, יש לבחון את משמעות ההשקעה מנקודת המבט של המשקיע בעל האזרחות

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.