בניית תיק השקעות

פתיחת תיק השקעות

בניית תיק השקעות

בבואכם לבנות תיק השקעות, חשוב לקחת בחשבון מספר סוגיות חשובות, שעשויות למנף את ההשקעה שלכם בצורה משמעותית ולהניב עבורכם תשואות נאות. להלן מספר טיפים שיאפשרו לכם להבין טוב יותר ממה כדאי להתחיל כאשר בונים תיק השקעות:

תיק השקעות אופטימלי -הקומבינציה הנכונה בין סוג ההשקעה לבין התמהיל של ההשקעה

חשוב להבין, כי לכל אחד יש רמת סיכון, אותה הוא רוצה לקחת על עצמו ועמה הוא יכול לחיות. תיק ההשקעות צריך בראש ובראשונה להיות מותאם לרמת סיכון רצויה זו, כאשר רמת הסיכון תקבע גם את אופי ההשקעה. ניתן לבחור ברמת סיכון סולידית, כלומר רמת סיכון נמוכה או ברמת סיכון שהיא יותר דינמית ונחשבת ליותר גבוהה. על מנת לקבל החלטה שקולה, כאשר הגענו לשלב של פתיחת תיק השקעות חשוב להתייחס לסכום ההשקעה הכולל וגם לפרק הזמן המתוכנן לצורך ביצוע ההשקעה. 

באופן כללי, תיק השקעות ברמת סיכון נמוכה (סולידי) כולל חלק מנייתי העומד על 10%-20% מסך כספי ההשקעה. לעומת זאת, תיק השקעות ברמת סיכון גבוהה (דינמי) עשוי לכלול חלק מנייתי שעשוי אף להגיע ל – 50% מסך כל כספי ההשקעה. כך או אחרת, חשוב לבחון את הסטוריית התשואות של המניות השונות, בהן הנכם מתכוונים להשקיע לאורך זמן.

פיזור השקעות - הקטנת סיכון

בדיוק כפי ששמענו משחר ילדותינו שלא כדאי לשים את כל הביצים בסל אחד, גם כאשר הדבר מגיע להשקעות פיננסיות, מאוד מומלץ להימנע מלהשקיע באפיק פיננסי אחד בלבד. במילים אחרות, חשוב לדעת לפזר את ההשקעה על פני אפיקי השקעה אחדים. כאמור, מטרת פיזור זו היא הקטנת הסיכון לכך שנאבד את ההשקעה במקרה של ירידת ערך של אפיק פיננסי זה או אחר.

לפיכך, יש ליישם כלל זה גם כאשר הדבר מגיע לחלק המנייתי של ההשקעה, בין אם הוא מהווה 10% או 50% מההשקעה. יש להקפיד להשקיע את הכסף במספר גדול של מניות. באופן זה, גם אם מנייה כלשהי תאבד מערכה, הדבר לא ישפיע בצורה מכרעת על תיק ההשקעות שלכם.

ידע הוא כוח, ידע כלכלי הוא כוח ממנף ליצירה של רווחים

אף אחד לא נולד עם ידע פיננסי טבוע או כשרון לחזות את ההולך להתרחש בשוק ההון. יותר מכך, רובנו אף לא גדלנו עם הנושא. אין הדבר חשוב כלל ועיקר, מדובר בידע שהודות למהפכת האינטרנט הפך להיות נגיש לכל אחד מאיתנו ואנו יכולים ללמוד ולצבור ידע פיננסי זה, שיכול לשפר פלאים את פוטנציאל הרווח של תיק ההשקעות שלנו. הסוד הוא למקסם חשיפה לאפיקי השקעה שונים על מנת ליצור תמהיל רצוי וניהול מעקב צמוד אחר התשואות המושגות, תוך ביצוע מודיפיקציות בהתאם לצורך. 

דברו עם המומחים

כאשר יש לכם בעיה בריאותית, רובנו נפנה לרופא מומחה בתחום. כאשר אנו נתקלים בקושייה משפטית, נרצה לפנות לעורך דין המתמחה בדינים הרלוונטיים. הדבר אינו שונה כאשר אנו מגיעים להשקעות פיננסיות. על מנת לקבל החלטות נכונות לגבי תמהיל תיק ההשקעות הרצוי, מומלץ להתייעץ עם המקצוענים בתחום. 

ROSH CAPITAL מעמידה לרשותכם אנשי מקצוע מיומנים מהשורה הראשונה שיכולים להתאים עבורכם את תיק ההשקעות באופן פרטני ואינדיבידואלי, כך שיתאים לצרכים שלכם ואף הכוונה של בית השקעות מומלץ. לכל אחד מאיתנו נקודות התחלה שונות, מטרות הנבדלות זו מזו והון התחלתי מסוים. לכן, חשוב מאוד להתאים את האופי והתמהיל של תיק ההשקעות ליכולות הכלכלית העומדת לרשותכם ולמטרות אותן הצבתם מולכם. כידוע, החלטות פיננסיות נכונות המתקבלות מבעוד מועד, עשויות לאורך זמן להיות משנות חיים עבור האדם המשקיע ומשפחתו. לפיכך, יש לקבל את ההחלטות באשר לאופי ותמהיל תיק השקעות בכובד ראש ורק לאחר ייעוץ מעמיק עם המומחים בתחום.

למי מתאים בית השקעות?

ניהול תיק השקעות מתאים לכל מי שמעוניין לקבל שירות ניהול פיננסי רחב ומקצועי לכל נכסיו ואין לו את הידע המספיק, המומחיות או את הזמן הפנוי לבצע זאת בעצמו.

ניהול תיק השקעות מתאים גם לאנשים שלא רוצים “לשים את כל הביצים בסל אחד” ורוצים לפזר את הכספים במסלולים שונים עם סיכונים שונים כלומר, לא חייב להיות לכם רק תיק אחד שמנסה לענות על כל הצרכים שלכם אפשר לבנות תיק עוגן בסיכון נמוך (עם מעט מניות), ולצידו תיקים בהיקף קטן יותר שמדיניות ההשקעה בהם שונה, והם ממוקדי מטרה. 

לכל בית השקעות יש סכום מינימום אשר איתו אפשר להתחיל להשקיע. עד לפני כמה שנים כדי להשקיע דרשו בתי ההשקעות סכום של לפחות 250 אלף ₪.

כיום יש בתי השקעות המנהלים תיקי השקעות בסכומים נמוכים בהרבה המתחילים אפילו ב20,000 ₪ הכוונה היא לתיקי ניהול קרנות נאמנות של אותו בית השקעות או קרנות נאמנות שהם לא של בית ההשקעות אבל נמצאות ברשימה סגורה של קרנות שאיתן בית ההשקעות עובד.

בית השקעות מתאים למי שיש טווח זמן בינוני עד ארוך. תקופת ההשקעה והצורך של המשקיע בנזילות של הכסף בתיק ישפיע בקשר ישיר על רמת הסיכון והכדאיות של תיק ההשקעות. 

יש גם בתי השקעות המציעים תיק השקעות המיועד למשיכת סכום חודשי ובמקרה הזה יכול להיות איזון טוב יותר בין ההשקעה לטווח ארוך ובין הצורך בנזילות. 

כדי להבין מה תקופת ההשקעה המתאימה לכם, חשוב להבין מתי תזדקקו לכסף:

האם יש לכם חובות, האם אתה מעוניינים לרכוש דירה בקרוב, האם מועד הפרישה מהעבודה קרב, וכן הלאה. שאלה נוספת היא האם יש לכם חסכונות אחרים שתוכלו להשתמש בהם לפני שתמשכו את הכסף מתיק ההשקעות.

כאשר נכנסים להשקעה בבית השקעות מבלי לדעת מתי נזדקק לכסף רמת הסיכון עולה.

היא נקבעת לפי האופי של הלקוח והצרכים הפיננסיים שלו בעתיד – התחייבויות עתידיות וגם חסכונות אחרים העומדים לרשותכם. ככלל, רמת סיכון גבוהה מעלה את הסיכוי לתשואה גבוהה, אך גם עלולה להתבטא בהפסדים גבוהים. אם ההשקעה היא לטווח ארוך ואין תאריך יעד מוגדר לפדיון, ניתן לממש את התיק בתקופה בה הוא מרוויח. אך אם קיימת אפשרות שתאלצו לממש את התיק ללא התחשבות בתנאי שוק ההון, כדאי למתן את הסיכון וכך להקטין את ההפסד אם נאלצים למשוך את הכסף בתקופה בה התיק מפסיד

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

פוליסה פיננסית

מה היא פוליסה פיננסית?

עסקינן בתכנית אישית על שמכן, אשר מתנהלת בתוך הבורסה כתיק ציבורי אשר מנוהל בהתאם למידה של סיכון אינדיבידואלית עבור כל משקיע במהלך של יעוץ אישי,

קרא עוד »

פמילי אופיס

פמילי אופיס עם חלוף השנים, תרו הרבה משפחות מן האלפיון העליון אחר גורם מהימן עבור ניהול של הממון שלהם, אשר אותו מצאו בתוך חברות של

קרא עוד »
פתיחת תיק השקעות

בניית תיק השקעות

בניית תיק השקעות בבואכם לבנות תיק השקעות, חשוב לקחת בחשבון מספר סוגיות חשובות, שעשויות למנף את ההשקעה שלכם בצורה משמעותית ולהניב עבורכם תשואות נאות. להלן

קרא עוד »

רשימת פמילי אופיס בישראל

רשימת פמילי אופיס בישראל כספא פמילי אופיס חברת “כספא” פמילי אופיס היא חברה לניהול ההון של כלל לקוחותיה. חברת “כספא” מציעה ניהול נכסים, ייעוץ השקעות

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.