ניהול השקעות פנסיוניות

השימוש שטבע

האמצעים מביניהן לייצורו עקרונות של כמו השאר כלכלה

השקעות פנסיוניות הן בעלות חשיבות מכרעת לאופן בו ייראו חיינו בתקופה שבה נרצה פשוט להתרווח וליהנות מפירות עמלנו. לפיכך, חשוב להבין כיצד למנף בצורה חכמה את האמצעים הקיימים בידינו כיום על מנת למקסם את הרווחים שלנו בעתיד הלא כל כך רחוק. בבואנו לבחור מסלול השקעה, יש להתייחס למספר פקטורים חשובים, להם תהיה השפעה משמעותית על המסלול שבסופו של דבר ייבחר. חשוב להבין, כי לא מדובר בבחירה חד פעמית שתלווה את המשקיע לאורך כל החיים. תיק ההשקעות הפנסיוניות נועד לעבור לא מעט מודיפיקציות, בהתאם לשינויים בחייו של המשקיע ובמקביל להתבגרותו.

פמילי אופיס

טווח ההשקעה

טווח ההשקעה הוא למעשה פרק הזמן שבמהלכו "יעבוד" הכסף שהושקע. טווח זה יכול להיות קצר, בינוני או ארוך. טווח ההשקעה קשור לאסטרטגיית ההשקעה, וחשוב להבין את המשמעויות הנלוות של כל אחת מהאופציות.

באופן כללי, מקובל לומר, כי טווח השקעה קצר הוא טווח של שנה או פחות מכך. טווח השקעה ארוך מוגדר כטווח העולה על שנה אחת. ככל שטווח ההשקעה ארוך יותר, לכסף יש זמן רב יותר "לעבוד" ולכן ניתן לפנות לאפיקים הנחשבים למסוכנים יותר, אך גם אחוז הרווח שלהם יהיה גבוה יותר. זו הסיבה שגופים רבים, הנוהגים להשקיע לטווח הבינוני-ארוך, לרבות קופות גמל, קרנות פנסיה והשתלמות וביטוחי מנהלים,לוקחים סיכונים גדולים יותר מבחינת ההשקעות שהם עושים.

גיל המשקיע

ככל שמתקרבים יותר לגיל הפרישה, קיימת נטייה "לשחק יותר על בטוח" ולקחת פחות סיכונים. הכוונה היא, שכאשר הפרישה אינה עוד אופק רחוק בלבד, אלא מציאות המתקרבת בצעדי ענק, מומלץ לצמצם את שיעורי האחזקה של מוצרים או נכסים בסיכון גבוה בתיק ההשקעות. נכסים בסיכון גבוה כוללים, בין השאר, מניות, אופציות, אגרות חוב להמרה או איגרות חוב בעלות דירוג נמוך.
פמילי אופיס
פמילי אופיס

סטטוס פיננסי

ככל שהמצב הכלכלי של המשקיע מבוסס יותר, כך הוא ירגיש הרבה יותר בנוח לקחת סיכונים גדולים יותר, כי הכסף המושקע הוא לא הכסף היחיד שיש ברשותו, עמו הוא אמור לשלם את החשבונות בסוף החודש. להזכיר, כי השקעות בסיכון גבוה יותר, במידה והן מוצלחות, מניבות אף רווח גדול יותר.

מיסים

רובם המכריע של אפיקי ההשקעה השונים כפוף למיסוי בשיעור זה או אחר. כאשר קיים צורך במשיכת כסף או במימושו, כדאי להימנע בכל דרך אפשרית ממשיכה מקופות גמל או קרנות ההשתלמות מפני שהן פטורות ממס רווחי הון.

טיפים לסיכום

כדאי ליצור תיק השקעות פנסיוניות בגיל צעיר. הסיבה לכך, טמונה בכך כי בזכות אלמנט הריבית דה-ריבית, הסכום הנחסך יכול לשלש או אולי אף לרבע את עצמו. על מנת שהרווח יהיה מורגש חשוב להקפיד להשקיע לאורך זמן ולהתאזר בסבלנות.

כדאי להקפיד על ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי מידי שנתיים- שלוש על מנת לעדכן את תיק ההשקעות הקיים בהתאם לשינויים השונים בגיל, בסטטוס המשפחתי ובסטוס הפיננסי. כדאי לבחור ביועץ פנסיוני עצמאי שאינו עובד בתור משווק פנסיוני או סוכן ביטוח פנסיוני. לשניים האחרונים יש אינטרסים אישיים כי הם מקבלים עמלות מיצרנים שונים. לעומת זאת, יועץ פנסיוני עצמאי מקבל את שכרו ישירות מהלקוח לו הוא מייעץ, ולכן המחוייבות שלו נתונה ללקוח בלבד.
פמילי אופיס

זמן שווה כסף, בניהול נכון הוא יכול להיות שווה אפילו יותר.

השאירו פרטים, ונקבע להכיר קצת, יש לנו כמה דברים חכמים לספר לכם.

שיווקם הגדרות וצריכה מדע חוק

היכולות הסופר שלנו

שירותי הפמילי אופיס התחילו במאה ה-19 בארה”ב וצברו תאוצה במהלך הדורות והגיעו לישראל במאה ה-21. היקף הנכסים של חברות הפמילי אופיס בעולם, חצה את הרף של 6 טריליון דולר.

יכולות השקעות מהירות 70%
החזר השקעות לטווח קצר 95%
ממימוש פוטנציאל אישי 85%

שאלות ותשובות

בעת פתיחת תיק השקעות יהיה עליכם לבחור את הגוף שיהיה אחראי על התיק. מוטב לבצע השוואה בין גופים שונים, כדי שתוכלו לבחור את הגוף האידיאלי. לפני שאתם פותחים את התיק מוטב כי תגיעו לפגישת היכרות על מנת שכל אחד מהצדדים יגיע מוכן. העבודה המקדימה לפני פתיחת התיק עצמו היא שלב קריטי במיוחד בהצלחה עתידית.

הפנסיה של כל אחד מאיתנו היא חשובה במיוחד, ולכן מוטב שינהלו אותה אנשי מקצוע שמכירים את התחום על בוריו. אם ההשקעות לא ינוהלו בצורה חכמה, אתם עוד עלולים למצוא את עצמכם בפנסיה ללא כסף. לכן מוטב כי את האחריות תעבירו לידיים מקצועיות, ואתם תוכלו להמשיך לעבוד על מנת להפריש עוד כסף לפנסיה.

לא סתם אנו מדברים על ניהול השקעות פנסיוניות. הסיבה המרכזית שמוטב כי גוף מקצועי ינהל את קרן הפנסיה שלכם היא כי ניתן לעבור בין קרנות שונות. כך שבזכות ניהול נכון תוכלו למצוא את עצמכם מרוויחים יותר על הכסף שאותו חסכתם. אם תישארו באותה קרן פנסיה, אתם אומנם לא תפסידו – אך גם לא תרוויחו. כאן יש לכם הזדמנות בעזרת ניהול נכון להוציא את המקסימום מקרן הפנסיה שלכם.

אחרי שהבנתם מה המשמעות של ניהול השקעות פנסיוניות, כעת בואו נדבר על הגיל שבו יוצאים לפנסיה. הגיל משתנה בין גברים לנשים, כאשר נשים יוצאות לפנסיה לפני הגברים. נשים יכולות לצאת לפנסיה בגיל 62, ומצד שני גברים יכולים לצאת לפנסיה בגיל 67. כמובן שזה עוד עשוי להשתנות, כך שמוטב תמיד לבחון את גיל הפנסיה כאשר תחצו את גיל 60.

יצירת קשר

אנו מאמינים שהדרך הכי טובה לחזות את העתיד היא להמציא אותו ROSH CAPITAL פותחת את שעריה למספר חברים חדשים- לבדיקת התאמה השאירו פרטים