דמי ניהול בבית השקעות

דמי ניהול בבית השקעות

בואו נגיד שהחלטנו להיכנס לעולם ההשקעות ולהשקיע את הכסף שלנו בבורסה ויחד עם זאת החלטנו על מנת להוריד את רמת הסיכון ולהעלות את אחוזי ההצלחה להיעזר בבית השקעות רציני ומקצועי שישקיע את הכסף עבורנו בחוכמה.

מכיוון שיש עשרות בתי השקעות בארץ, האתגר המרכזי הוא למצוא את בית ההשקעות הכי טוב עבורנו, שיבצע את הביצועים הכי טובים עבור הכסף שלנו (נכון לדצמבר 31, 2019, קיימים בארץ 123 חברות בעלות רישיון לניהול תיקי השקעות, לפי פרסום הרשות לניירות ערך).

כיצד נדע לבחור נכון בית השקעות ?

ישנם המון קריטריונים לבחירת בית השקעות מומלץ
אך במאמר הזה נתמקד בפן הכלכלי מבחינת עלות דמי הניהול הנדרשים בפתיחת תיק השקעות בבתי ההשקעות השונים.

עלות דמי ניהול

אחד מהשיקולים שלנו כאשר אנחנו מתלבטים באיזה בית השקעות לבחור הוא עפ”י עלות דמי הניהול של בית ההשקעות.
כאשר אנו בוחרים בית השקעות שינהל את תיק ההשקעות שלנו, ישנו סכום חודשי/ שנתי שאנחנו נשלם לבית ההשקעות בעבור ניהול תיק הנכסים שלנו.

אחוזים בודדים בשנה זה אולי נשמע מעט, אך יחד עם זאת, כאשר מדובר באחוזים בודדים מהשקעה של מאות אלפי שקלים ולאורך שנים, דמי הניהול יכולים להיות משמעותיים והם אכן פקטור בהחלטה.

כיצד נגבים מאיתנו דמי הניהול?

את דמי הניהול הגופים מחלקים לשניים:

דמי ניהול מנכסים – בדמי הניהול מנכסים נגבה אחוז מסוים מהכסף שבחסכון – בין 0% (ללא עמלה) ועד 1%.

דמי ניהול מהפקדות – בדמי ניהול מהפקדות נגבה אחוז מסוים מכל הפקדה שהפקדנו.

למעשה, דמי הניהול הכולל שאנו משלמים יכול להגיע ל 10% -15% מסך ההשקעה שלנו ולכן מומלץ לשאול ולבדוק עם בית ההשקעות לגבי אחוז דמי הניהול שנגבים בכל ערוץ (נכסים / הפקדות) ולכלול את הנתון הזה בסך השיקולים שלנו לבחירת בית ההשקעות.

בכל זאת, חשוב מאוד להדגיש, דמי ניהול זה לא הפרמטר החשוב שעל פיו יישק דבר. אחד השיקולים העיקריים לבחירת בית השקעות הוא תשואה מוכחת ולאורך זמן. לכן תמיד נעדיף לבחור בית השקעות אשר גובה דמי ניהול גבוהים ומניב לנו תשואות יפות מאשר בית השקעות הגובה דמי ניהול נמוכים ומשאיר לנו השקעה עם תשואות שליליות. ולפני שנמשיך, קצת נתונים ומספרים …

ניהול תיקים – ההיקף הכספי

ההיקף הכספי של ניהול תיקים מתפרסם על ידי הרשות לניירות ערך.
הנה חלק מהממצאים נכון לתאריך 31 בדצמבר 2019 :

  • בענף ניהול התיקים פעלו 123 חברות בעלות רישיון אשר סיפקו שירות ניהול תיקים עבור למעלה מ – 83,000 לקוחות.
  • שווי הנכסים המנוהלים על ידי כלל החברות נאמד בכ– 295 מיליארד ₪, כאשר כ – 113 מיליארד ₪ מיוחסים לנכסים המנוהלים עבור לקוחות מוסדיים (קרנות פנסיה, קרנות נאמנות וקופות גמל).
  • מספר תיקי קרנות הנאמנות ושיעור ההחזקה בקרנות נאמנות עלה באופן משמעותי – כ – 53% מהתיקים המנוהלים עבור לקוחות שאינם לקוחות מוסדיים הם תיקי קרנות נאמנות. נתון זה מעיד על שינוי משמעותי ביחס לשנה שעברה.

יכול להיות שלחלק מאיתנו ואפילו לרובנו סכום השקעה תחילתי של כמאות אלפי שקלים זאת בקשה מוגזמת מדיי ולכן ישנה אפשרות נוספת והיא ניהול תיק דרך קרנות נאמנות.

ניהול תיק דרך קרנות נאמנות – מה זה אומר?

ניהול תיק דרך קרנות נאמנות זהו ניהול תיקים קטנים ובינוניים בסכום יחסית נמוך המסתכם בעשרות אלפי שקלים. זה בעצם אומר שבמקום להשקיע בתיק ההשקעות במניות ובאגרות חוב, בית ההשקעות ישקיע עבורנו בקרנות נאמנות של החברה עצמה.

ניהול דרך קרנות נאמנות יגדיל את היקף נכסיו של בית ההשקעות מבחינת ניהול תיק ומבחינת קרנות נאמנות, אך אין זה אומר שדמי הניהול יהיו כפולים!
מה שכן, אנחנו דמי ניהול שנשלם על קרנות נאמנות לרוב עולים על דמי הניהול בתיק עצמו, נסביר ….

אחוז דמי הניהול בתיקים נע בין 0.5%-2%.
נניח והשקענו סכום מינימלי של 100 אלף שקל דרך תיק ההשקעות ואחוז דמי הניהול על התיק הוא 1%.

מנהל התיק השקיע עבורנו את הכסף בקרנות נאמנות שאחוז דמי הניהול עבורן הוא 1.4%. הסכום שאנחנו נשלם יהיה דמי הניהול עבור הקרן כלומר 1.4%. זה אמנם גבוה יותר אך לפחות לא כפול.

כמו כן, בניהול דרך קרנות נאמנות אין עמלת הפצה לבנקים ובנוסף במידה ואנחנו מעוניינים בפיזור ההשקעות ניתן לעשות שילוב של הרכבים שונים בתיק כמו מניות לצד אג”ח ועוד ובכך יכולה להיחסך לנו יצירת תיק השקעות המיועד רק עבור מניות ואג”ח.

יתרון נוסף הוא יתרון המיסוי. בשונה מניהול דרך תיק השקעות שבו אנחנו נחויב במס בעת מכירת מנייה, בניהול דרך קרנות נאמנות תהיה דחייה של המס, כלומר פעולות הקרן תהיינה פטורות ממס (אם נמכור דרך הקרן ניירות ערך ברווח- לא נצטרך לשלם מס) אך נחויב במס רק בעת מכירת הקרן עצמה.

בדרך זו או אחרת, אם ניהול תיק השקעות או באמצעות קרנות נאמנות,
מה שבטוח זה שהשקעה דרך בית השקעות תעלה לכם את סיכויי ההצלחה לראות רווחים עתידיים גבוהים יותר לטווח הארוך !

השיקול העיקרי הוא לפי כמה דמי ניהול לוקחים לכם על העבודה.

דמי ניהול מנכסים ודמי ניהול מהפקדות. לכל סוג אחוז גביה שונה.

קרנות נאמנות הן תיקים קטנים ובינונית בסכום של עד עשרות אלפי שקלים. הכוונה היא לא להשקיע במניות, אלא בקרנות הנאמנות של החברה עצמה.

השקעה זו נקייה מעמלות הפצה ומס קניה ומכירה של מניות.

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

רישיון יועץ השקעות

רישיון יועץ השקעות

רישיון של ניהול תיק השקעות וכן רישיון יועץ השקעות הם שניים מן ההיתרים הכי נדרשים בתחום של מקצועות כלכליים בתוך מדינת ישראל במציאות העכשווית ומגורמים

קרא עוד »
פמילי אופיס ישראל

פמילי אופיס בישראל

פמילי אופיס ישראל צורתו של תחום הפמילי אופיס הישראלי בהתאם להשערה, בתוך מדינת ישראל פועלים כמאה חברות פמילי אופיס ישראל, אל מול זאת כי ברחבי תבל פועלים

קרא עוד »
פמילי אופיס הרצליה

פמילי אופיס הרצליה

פמילי אופיס הרצליה היכרות קצרה עם חברות הפמילי אופיס המוכרות בהרצליה מיכאל שיין ושות‘ – הנו מהמשרדים המובילים והוותיקים בישראל בתחום הלקוחות הפרטיים המתמחה בהקמה וניהול נאמנויות,

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.