יועץ השקעות פרטי

יועץ השקעות פרטי

איך לבחור את יועץ ההשקעות הפרטי שלך

 בשנים האחרונות ניתן לראות עליה בכמות יועצי ההשקעות הפרטיים. למה זה טוב?

כיום, מרבית מחזיקי התיקי השקעות מקבלים ייעוץ השקעות מטעם הבנק או בית ההשקעות. אחת האופציות הפחות מוכרות היא קבלת ייעוץ בתחום ההשקעות מיועץ פרטי, שאינו קשור למוסד פיננסי כלשהו כמו בנק או בית השקעות. יועץ השקעות פרטי, בניגוד למנהל השקעות, אינו איש מקצוע שמנהל את תיק ההשקעות של הלקוח, אלא הוא מספק שירותי ייעוץ, כמו חשיפה לכלי השקעה או מניות שלדעתו חשוב שהלקוח יכיר או שלדעתו הן אופציה כדאית עבורו, בחינת תיק ההשקעות של הלקוח והמלצות על ביצוע שינויים ועוד.

יועץ ההשקעות הוא איש מקצוע בתחום הפיננסים והוא משתף עם הלקוחות שלו את הידע שלו, אך משאיר את הבחירה אצל הלקוח, בניגוד למנהל השקעות מבית השקעות או מהבנק. ליועצים הפרטיים יתרונות רבים על פני בתי ההשקעות והבנקים, נבחן את חלקם על מנת לגבש תמונה רחבה יותר של המצב. האובייקטיביות היא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקבלת ייעוץ, לכן נבחן את רמת האובייקטיביות של כל גוף:

  • בנקים – יועצי ההשקעות מטעם הבנקים מקבלים עמלות על מכירת מוצרים פיננסים באופן שווה מכל הגופים. יחד עם זאת, הבנקים הם יצרנים של מוצרים פיננסים בפני עצמם, כך שאין הבטחה שהם ישתדלו למצוא את המוצר הפיננסי המתאים ביותר עבור הלקוח.
  • בתי השקעות – היועצים של בתי ההשקעות המומלצים יציעו מגוון רחב יותר של מוצרים פיננסים, אך יועצים אלו לרוב יציעו את “מוצרי המדף”  של בית ההשקעות ולא בהכרח ההשקעות המתאימות ביותר עבור הלקוח, משום שלבית ההשקעות אין אינטרס לדאוג רק להיבט הייעוץ, אלא גם לניהול בפועל, מה שעלול להשפיע על הייעוץ, ובעצם יפגע ברמת האובייקטיביות.
  • יועצים פרטיים – היועצים הפרטיים לא עובדים על עמלות, כך שהמלצתם נקייה לחלוטין מאינטרסים. האינטרס היחיד של היועצים הפרטיים הוא דאגה להוזלת העלויות.

פרמטר חשוב נוסף, לא פחות מרמת האובייקטיביות של היועץ ההשקעות, הוא מדיניות ההשקעה של כל גוף:

  • בנקים – יתרונם הגדול של הבנקים במדיניות ההשקעה הוא במערכות המידע המתקדמות ובידע האנושי הרב של אנשי המקצוע. יחד עם זאת, כאשר לקוח מגיע לייעוץ השקעות בבנק, חשוב לדעת כי מרחב התמרון של היועצים בבנק הוא מצומצם. כלומר, היועץ עובד מול מערכות מחשב אחידות שכפופות למדיניות הבנק בנושא השקעות, ולכן המערכות מציגות נתונים זהים לסוגים שונים של לקוחות.
  • בתי השקעות – לא ניתן לזלזל ברמת המקצועיות של היועצים בבתי ההשקעות, שכן זוהי התמחותם של בתי ההשקעות, אך מרחב התמרון של היועץ הוא מוגבל, וכפוף למדיניות ההשקעות של בית ההשקעות. תכתיבי מדיניות ההשקעה האחידים והנוקשים עלולים לגרום לקשיים מערכתיים רבים כאשר יתאימו מדיניות השקעות ספציפית לכל לקוח, וזאת בשל העובדה שקיים קושי רב בהענקת שירות אישי ופרטי לכל לקוח ממאגר גדול של מאות ואף אלפי לקוחות.
  • יועצים פרטיים – ייתכן וליועצים הפרטיים תחסר יכולת הניתוח המקצועית שקיימת בגופים גדולים בזכות מערכות המחשוב המתקדמות, אך ליועצים הפרטיים אין שום מגבלה של מדיניות, לכן סיכויו של הלקוח לקבל התאמה אישית וספציפית גדולים יותר.

דגש נוסף הוא רמת הזמינות ואיכות השירות:

  • בנקים – בתיאום פגישה מראש ורק בשעות הפעילות. יועץ ההשקעות בבנק לא בהכרח ער לכל הדברים אשר מתרחשים בשוק וגם לא לשינויים העלולים להשפיע על תיק השקעות של אדם פרטי בודד, אין לשכוח כי ליועץ בבנק ישנם תפקידים נוספים אחרים.
  • בית השקעות – רק בשעות הפעילות, ובמקרים רבים הלקוח יצטרך לעבור דרך אנשים אחדים על מנת להגיע אל יועצו.
  • יועץ השקעות פרטי – יועץ מסוג זה יהיה אישי ומותאם הרבה יותר, והיועץ זמין לקבל אתכם ולשבת אתכם גם מעבר לזמן המוגדר לפגישה.

ההבדלים בין הגופים הם כמובן רבים וקיימים יתרונות וחסרונות לכל גוף, אך פניה ליועץ השקעות פרטי היא אלטרנטיבה לא פחות אטרקטיבית מהאחרות.

אז איך בעצם בוחרים את היועץ ההשקעות הפרטי המתאים ביותר עבורך?

בבואנו לבחור יועץ השקעות פרטי, עלינו לשים הדגשים בסיסיים –

הדגש הראשון והחשוב ביותר כאשר אנו מחפשים יועץ השקעות פרטי הוא שאותו בעל מקצוע יחזיק בתעודת הסמכה רשמית מטעם הרשות לניירות ערך. תעודה זו, בעצם, מצביעה על כך שאותו בעל מקצוע מחזיק בידע נרחב הנדרש בתחום על מנת לייעץ ללקוחותיו בהשקעותיהם. יתרה על כך, יועץ בעל תעודת הסמכה רשמית מטעם הרשות לניירות ערך חייב להיות איש מקצוע בלי זיקה למוצרי השקעה ספציפיים, ובעצם, היועץ לא יכול להיות מקושר לחברה המנהלת קרן נאמנות, על מנת לשמור על האובייקטיביות שלו.

הנחיות לקבלת רישיון ליחיד – יועץ השקעות, משווק השקעות ומנהלי תיקי השקעות – כאן 

לאחר שבדקנו כי ליועץ יש תעודה רשמית מטעם הרשות לניירות ערך, חשוב לדעת פרטים נוספים על היועץ ממנו שוקלים לקבל ייעוץ:

  • כמה זמן יועץ ההשקעות הפרטי נמצא בתחום ההשקעות והפיננסי? ניסיונו של יועץ ההשקעות יעיד על רמת המקצועיות והידע שלו.
  • האם עבד בבנק או בבית השקעות גדול או בחברת ביטוח? מידע על מקומות עבודה קודמים של היועץ יכולים להעיד על ההכשרה, התמחות ועוד.
  • האם הוא גם מנהל תיקי השקעות בפועל או שהוא עוסק רק בייעוץ? שאלה זו יכולה להצביע על רמת האובייקטיביות שלו.
  • האם לקוחות עבר יעידו כי היו מרוצים משירותיו או שמא, התאכזבו? יעזור עבורכם לגבש דעה רחבה ומושכלת יותר.
  • מהיכן הוא משיג את המידע שלו, ועד כמה הוא שומר עליו מעודכן? על מנת לוודא שהוא יודע הוא מדבר, ושידע לתת מענה מקיף ומדויק עבורכם.

כל השאלות הללו הינן קריטיות בבחירת יועץ השקעות פרטי. במידה ולא שאלתם את השאלות הללו, יש לעיין בחומר הפרסומי שאותו יועץ מעביר לכם ולבדוק את הנושאים האלה. חשוב לציין כי ברוב המקרים, את התשובות על השאלות תוכלו למצוא גם באתר האינטרנט של יועצי ההשקעות, ואף המלצות עבר.

לסיכום

בשלושת החלופות ישנם יתרונות וחסרונות שאי אפשר להתעלם מהם. אך, במידה וחשוב לכם לקבל ייעוץ אובייקטיבי שאינו כפוף למדיניות הבנק או בית ההשקעות, כזה שרק ימליץ לכם על המהלך הבא שלכם, אך ישאיר את הבחירה בידיכם, ואם הינכם זקוקים לליווי, יחס אישי וזמינות בתחום של ניהול תיקי השקעות – שירותי ייעוץ השקעות פרטי הוא אולי בדיוק מה שאתם מחפשים.

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

סוכן פנסיוני

סוכן פנסיוני

סוכן פנסיוני אם אתם שכירים, המעסיקים משלמים בכל חודש  עבור הפנסיה שלכם, במידה ואתם עצמאים, אתם מפקידים בקופת גמל שפתחתם למטרת חיסכון פנסיוני. חלק מהפקדות

קרא עוד »
וורן באפט השקעות

וורן באפט – השקעות

וורן באפט- השקעות וורן באפט הוא איל הון אמריקאי המתמחה בהשקעות ונחשב למשקיע הפרטי הגדול ביותר בעולם. עומד בראש חברת ההחזקות ברקשייר האת’וויי. הונו האישי

קרא עוד »
תיק השקעות מומלץ

תיק השקעות מומלץ

הבחירה של הרכב של תיק השקעות מומלץ הינה בחירה אשר הינה אינדיבידואלית, אשר תתקבל תוך כדי התחשבות במספר של היבטים חשובים ההולמים כל מי אשר

קרא עוד »
השקעות ריט

השקעות ריט REIT

השקעות ריט REIT שם לקרנות השקעה בנדל”ן , קרנות ריט, בשל המונח האנגלי REIT – Real Estate Investment Trust. מכשיר פיננסי שתכליתו השקעה בנדל”ן מניב-

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.