תכנון פרישה

מהי פרישה?

בהתאם לחוק של פיצויי פיטורין, כאשר הגיע תום של עבודה שלכם לעת בת חצי שנה ואף יותר, יוענק בידכם פיצויים, במצב של פיטורין באמצעות המעסיק שלכם. הווה אומר – באם פיטרו אתכם, אל תשובו למקום העבודה שלכם במהלך שישה חודשים במידה והנכם מעוניינים כי יוענק בידכם פיצויים. מענק של פרישה הינו הסך אשר ישלם מעסיק עבורכם, כאשר סך הלה מורכב מן פיצויים של פיטורין ועוד כל מיני סכומים מן המעסיק שלכם. אך קיימים מקרים בהם התפטרות שלכם משולה אל פיטורין. כמו למשל מצב שכיח – נשים עשויות להתפטר עד תשעה חודשים בתום הלידה וכן יבחינו בכך בפיצויים אשר דורשים תשלום של מענק של פרישה.

חוק פיצויי פיטורין לפי אתר הכנסת

בפרישה

בפרישה המעביד שלכם עשוי לשלם שכר של חודש על כל שנה של עבודה שלכם, כאשר במידה ומהלך העבודה שלכם הינו חלק מן שנה, כי אז הסך ייקבע בהתאם לכמות של חודשים אשר בה הועסקתם מתוך אותה שנה. מענק של פרישה מחושב על תשתית של השכר האחרון אשר הוענק לכם בטרם הפרישה שלכם. אך לא יוענקו בידכם פיצויים על כל השכר שלכם. על פי חוק נקבע מה הם האלמנטים שלהם צריך לשלם פיצויים. כאשר התשתית עבור פיצויים הינה השכר הבסיס, כאשר ההיבט של הכנסה, כמו למשל – בונוס, נסיעות וכיוצא בזה לא אלמנט קבוע, לא מוגדר כהכנסה למען פיצויים. במקביל לכך, הדבר תלוי במקום עבודה שלכם וגם בחוזה בין ועד של עובדים לבין חברות.

מיסוי

קיימת משמעות ניכרת אל היבט של מיסוי וכן בפרט כאשר הנכם פורשים מן מקום העבודה שלכם – משיכה של הון בכל מיני דרכים הינה מבוכרת על פני כל שונה, מן ההיבט של מיסוי. כדאי לכם ביותר ללמוד ואף לדעת גם להתייעץ עם גורמים אשר הינם מוסמכים, הדבר עשוי לחסוך לכם המון של ממון. תכנון פרישה אינו דבר של מה בכך, הדבר מאוד חשוב עבור מי אשר מבינכם, הדבר יכול לחסוך לכם הרבה הון וכן הדבר יסייע עבורם לחיות בעלי ראש זקוף בתוך העת של פרישה לגמלאות שלכם. אז במידה והנכם פורשים – פרישה מוקדמת, פרישה לגמלאות, ישנה משמעות כי תכירו את החלופות אשר ניצבים בקרבכם.

תכנון פרישה

פרישה אינה לעולם מתוכננת, אך תכנון פרישה – תכנון של כספים של פרישה, קצבה או לחלופין קצבה ייתכנו ביותר, על מנת שתבינו כי ביצעתם את המרב, כדי שיוענק בידכם הכי הרבה הון בהלימה לדרישות שלכם – מענק חד פעמי, קצבה וכיוצא בזה. כאשר עסקינן הודות תכנון פרישה, עסקינן בין השאר אל קושיות חשובות, כמו למשל – כיצד למעשה יוענק לכם הון של פרישה – קצבה בעתיד, חד פעמית הוא סינרגיה של שנים, אימתי למעשה תפרשו, איזה מס יגבו מכם בעת הפרישה שלכם, מה היא חובת המעסיק שלכם במועד הפרישה שלכם? וכיוצא בזה. תכנון פרישה הינו תחום מורכב, בפרט בשל כך כי הרגולציה משתנית כל הזמן ובשל כך כי המס אינו נהיר, אך בפרט בשל כך כי עסקינן בתחום לא נהיר ולפן משמעותו הניכרת של התקציב שלכם, חשוב כי תעמיקו בנושא הלה.

העת של הפרישה שלכם וכן תום העבודה שלכם במשך השנה לפעמים בעל משמעות ניכרת. עת הפרישה שלכם בטרם המועד של השלושים בספטמבר באותה שנה, יסב לזאת כי שנת הפרישה ההתחלתית עשויה להיות אותה השנה בה סיימתם לעבוד ובשל כך כי באותה שנת המס היה לכם שכר מן מקום העבודה שלכם עד לעת גמר העבודה שלכם, שמא כי שיעור המס על מענק של פרישה עשוי להיות רב יותר. תום העבודה שלכם אחרי השלושים לספטמבר באותה שנה, יסב לזאת כי שנת הפרישה ההתחלתית שלכם תהיה שנת המס קדימה אשר בה לפעמים מיוחלת לכם המעטה ניכרת של שכר וכן אולי מכיוון חוסר של שכר מן מקום העבודה שלכם שיעור של מס שולי עשוי להיות מעט יותר. אתם עשויים לתת את הדעה שלכם בתוך תכנון פרישה שלכם.

למידע נוסף אודות הפרישה באתר משרד האוצר – כאן

תכנית לעידוד פרישה מהסכמה

באם הנכם מבינים כי המעביד שלכם יכול להכריז מבעוד מועד על תכנית של פרישה מהסכמה, שמא תבכרו לחכות ולדחות את הפרישה שלכם, באם יש לכם תכנון פרישה ובכך לזכות בתנאים של פרישה מיטביים. באם בשנים קודמות כבר נחתם חוזה עבור פרישה מהסכם, כדאי לכם לבחון מה התוקף שלו ובמידה והינו חל אף עליכם.

הסכם ליציאה לפנסיה מוקדמת

כאשר הנכם מגיעים לחתום עם המעביד שלכם על חוזה של יציאה לפנסיה מוקדמת, כדאי לכם לבדוק אלמנטים של מס לעומק, שיוענק בידם ייעוץ משפטי בעוד מועד אקטואלי אשר מתייחס לזכויות שלכם בהתאם לחוזה בעת שבתום של פרישה מינימום, קראו את חוזים מן העבר שנחתמו על ידי עמיתים שלכם במקום העבודה שלכם.

אתם תקבלו מן המעסיק שכר של חודש על כל שנה שעבדתם באותו מקום עבודה, למעט הכנסות נוספות שקיבלתם מהמעסיק כגון החזרי נסיעות ובונוסים.

בעת משיכת כספי פיצויים ישנו אחוז מס מן הסכום שמשלמים למדינה – זהו שיקול שעליכם לקחת בחשבון.

יש לוודא שאתם מקבלים תנאי פרישה הולמים.

עליכם לבדוק שאתם תהיו זכאים למיסוי הוגן אשר הולם את זכויותכם בהתאם לחוזה הפרישה.

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

ניהול פיננסי

ניהול פיננסי

במידה והנכם רוצים להשקיע בדרך פעילה, אז ודאי שתבצעו את המהלך דרך בית השקעות מומלץ. השקעה ישירה בנייר ערך, מתבקשת הבנה עם שוק ההון, ידיעה

קרא עוד »

חברות פמילי אופיס

חברות פמילי אופיס ניהול נכסים פרטיים עבור משפחות אמידות, נוצר אצל משפחות של אצולה במשך המאה התשע עשרה וכן בא אל מדינת ישראל אך ורק

קרא עוד »
פמילי אופיס ירושלים

פמילי אופיס ירושלים

פמילי אופיס ירושלים כאן תמצאו מידע בנושא חברות פמילי אופיס בעיר הבירה ירושלים. גד נדלן, חלק מקבוצה של GLG GLOBAL. נמצא בתוך העיר ירושלים. פעילותו

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.