איך עובד עולם האלגו טרייד

עולם האלגו טרייד

האויב הגדול של עולם האלגו טרייד הוא אדם שיושב במשרד קטן בשיקגו ושמו אריק סקוט הונסיידר, אשר ייסד חברה המספקת נתונים על שוק ההון בשם נאנקס. הוא יושב אל מול ארבעה מסכי מחשב המציגים גרפים שונים, ומחפש בהם דברים שיעידו על פעולות מסחר שאינן חוקיות. הגרפים השונים שנוצרים על גבי מסכי המחשב אצל הונסיידר, בחברה שמונה סך הכול 8 עובדים, מרתקים אנשים רבים מתחומים שונים – מבעלי גלריות לאמנות ועד רגולטורים של שוק ההון.

העבודה של הונסיידר מרגיזה לא מעט סוחרים אשר טוענים כי החברה שלו מגיעה למסקנות חסרות בסיס ולתאוריות קונספירציה הזויות ולא נכונות. הוא טוען, כי התמונות שנוצרות על ידי מעקב אחרי השווקים, הן הראייה הניצחת לכך שישנן חברות אשר מבצעות פעילות מסחר בתדירות גבוהה ומנצלות את תנאי השוק להרוויח בצורה חסרת חוק וסדר. אף שישנם כאלה שרואים בגרפים ובדוחות שהוא מנפיק תעמולה, הפרשנות שמעלה החברה מקדמת דיון ציבורי לגבי ההגינות של שוק המניות בעידן המודרני.

את שוק ההון הוא מדמה לספרו של ויליאם גולדינג “בעל זבוב” אשר מספר על קבוצת ילדים שנקלעו לאי בודד ללא הוריהם, כאשר מה שקורה באי דומה למה שקורה בשוק המניות המודרני. לדעתו של מייסד נאנקס זה בדיוק מה שקורה בשוק שמסוגל להתמודד עם פקודות מסחר במהירות של 2 מיליון בשנייה, לעומת אלף בלבד שהיו בשנות התשעים.

ימים בודדים לפני פרסום דוח התעסוקה הממשלתי זיהתה החברה סימנים למסחר חשוד – פקודות רכישה בשווי כולל של יותר מ – 400 מיליון דולרים, זמן קצר טרם פתיחת הבורסות ברחבי אירופה. הפקודה שהייתה קשורה לתעודות סל של S&P500 התבטלה זמן קצר לפני שהתחיל גל מכירות. בדוח שפרסמה נאנקס אודות האירוע, טוענת החברה כי הפקודות שנצפו במהלך האירוע דומות לפקודות שנצפו באירוע קודם, אשר בגללו נקנסה חברת אנרג’י טריידינג בלא פחות מ 2.8 מיליון דולרים בגלל שימוש עם אלגוריתם שיוצר תחושה כוזבת של ביקוש, על ידי שליחה של כמות גדולה של פקודות מסחר, וביטולן המיידי.

למעשה, נאנקס מטפחת לעצמה את תדמית דוד הנאבק בגוליית, במקרה הזה חברות ה – HFT אשר שולטות במסחר בשוק ההון בארצות הברית. החברות הבינו את פוטנציאל הנזק, והחלו להשיב מלחמה שערה על ידי האשמות של נאנקס בהסקת מסקנות שגויות ורחוקות מן האמת.

ימים לאחר שהבנק הפדרלי בארה”ב הפתיע ולא צמצם את רכישת אגרות החוב שלו, נאנקס פרסמה דוח שבו נטען כי כמה חברות קיבלו מידע מוקדם על ההחלטה, וניצלו יתרון של מילי שניות ספורות בכדי להעביר פקודות מסחר בסך כולל של יותר ממיליארדר דולרים. החברות הללו טענו כי מדובר על נתונים שגויים הרחוקים מן האמת והדוח של נאנקס הינו פגום מן היסוד.

ראו גם: מסחר אלגוריתמי

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

רשימת פמילי אופיס בישראל

רשימת פמילי אופיס בישראל כספא פמילי אופיס חברת “כספא” פמילי אופיס היא חברה לניהול ההון של כלל לקוחותיה. חברת “כספא” מציעה ניהול נכסים, ייעוץ השקעות

קרא עוד »

מדריך השקעה בקרנות נאמנות

תוכן עניינים מדריך השקעה בקרנות נאמנות אחד המכשירים הפיננסיים להשקעה הינו קרנות נאמנות. במדריך זה נסביר את עקרונות המכשיר, יתרונות וחסרונות. מהות המכשיר הפיננסי- קרנות

קרא עוד »
תיק השקעות מומלץ

תיק השקעות מומלץ

הבחירה של הרכב של תיק השקעות מומלץ הינה בחירה אשר הינה אינדיבידואלית, אשר תתקבל תוך כדי התחשבות במספר של היבטים חשובים ההולמים כל מי אשר

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.