אזהרה לציבור בדבר ניהול השקעות ממוחשב

ניהול השקעות ממוחשב

אזהרה לציבור בדבר ניהול השקעות ממוחשב (“מסחר רובוטי”,”אלגו טריידינג” וכו’)

בשנים האחרונות אנחנו עדים ליותר ויותר מיזמים כאלה ואחרים אשר פונים לציבור עם הצעה להשקעות בתשואה יוצאת דופן. חלק מהם מתבצע באמצעות רשת האינטרנט, וחלק בעיתונים ובאמצעים אחרים. המקור לתופעה הוא כנראה סביבת הריבית הנמוכה, אשר מביאה אלפי אנשים שהיו רגילים להניח את החסכונות שלהם בפיקדונות בבנק שלהם, למצוא חלופה שכן תניב להם תשואה. בגלל חדירת האינטרנט והתקדמות הטכנולוגיה, היכולת להפיץ הצעות השקעה כאלה ואחרות נעשתה קלה הרבה יותר, ואנשים רבים בוחרים להניח את כספם בהשקעות מפוקפקות כמו מסחר רובוטי, אלגו טריידינג ועוד סוגים שונים של השקעות שהמשותף ביניהם הוא היעדר פיקוח, וסיכון גבוה מאוד שלא לראות את הכסף שלכם בחזרה יותר לעולם.

הרשות לניירות ערך דואגת להזהיר את הציבור מהשקעות שאינן מפוקחות, קרי: השקעות אצל חברות ואנשים שלא פרסמו את התשקיף הנדרש אשר קיבל את התרה של הרשות, או השקעות אצל גורמים ללא רישיון. למרות שכל השקעה באשר היא כרוכה בסיכון ברמה כזאת או אחרת, כאשר מדובר על השקעות מעין אלו אשר אינן מפוקחות, מדובר על השקעה מסוכנת הרבה יותר. ישנם כמה דברים שגורמים להשקעות כאלה להיות מסוכנות יותר:

  • חוסר יציבות פיננסית משמעותית: בגופים בלתי מפוקחים אפשר לשמוע לעיתים קרובות על קריסה והתפרקות של הגורם המשקיע, הרבה יותר מאשר בארגונים וחברות מפוקחים.
  • סיכוי גבוה להונאות: בהשקעות מן הסוג הזה הציבור חשוף לפעולות מרמה והונאות ממון, אשר הופכות להיות נפוצות יותר ויותר.
  • היעדר של גילוי נאות: כמובן שהסיכון להפסיד את הכסף קיים גם בהשקעה מפוקחת, אך עם זאת, היכולת של המשקיעים להעריך את הסיכונים ולפעול בהתאם, גדולה הרבה יותר כאשר מדובר על השקעות מפוקחות. כאשר מדובר על השקעה מפוקחת, לא מן הנמנע שיהיה מדובר על השקעה בעלת סיכון גבוה, אך המשקיעים יוכלו לדעת על כך בצורה ברורה, ולקבל החלטות בהתאם. בהשקעה מפוקחת יש צורך בהגשת תשקיף אשר נבדק על ידי הרשות לניירות ערך, והוא מחיל על החברה אחריות מנהלית, פלילית ואזרחית.
  • היעדר של מנגנונים שנועדו לצמצם סיכונים: כאשר מדובר על גורמים מפוקחים, הם נתונים לשורה ארוכה של בקרות ומנגנונים שונים אשר נועדו לצמצם את הסיכונים בפעילותם. למשל, כסף אשר מושקע אצל מנהל תיקים, חייב להיות מושקע בנפרד מאשר אלו שלו, והעסקאות שלו חייבות להיות נפרדות מאשר אלו שהוא מבצע לחשבונו. דוגמא נוספת – כסף אשר מושקע בקרן נאמנות, מוגן בזכות כך שהנכסים של הקרן מוקנים דווקא לנאמן ולא למנהל הקרן. השקעות שאינן מפוקחות לעומת זאת, פועלות ללא שום בקרות או מנגנונים והסיכון בהם לירידת הכסף לטמיון גדול הרבה יותר.
  • במקרים מסוימים ההשקעה שמבצעים עם הכסף עלולה להיות בלתי חוקית, כמו למשל עבור פעילות כמו הלבנת הון, מימון של פעילות בלתי חוקית ואפילו מימון טרור.

 

כאשר מדובר על מסחר אלגוריתמי חשוב לדעת איך להשקיע ואיפה להשקיע. צרו עימנו קשר עוד היום ונשמח לעזור

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

דמי ניהול בבית השקעות

דמי ניהול בבית השקעות

בואו נגיד שהחלטנו להיכנס לעולם ההשקעות ולהשקיע את הכסף שלנו בבורסה ויחד עם זאת החלטנו על מנת להוריד את רמת הסיכון ולהעלות את אחוזי ההצלחה

קרא עוד »
השקעות נדל"ן בארה"ב

השקעות נדל”ן בארה”ב

השקעות נדל”ן בארה”ב השקעות נדל”ן הינו ערוץ השקעה המקובל בארצות רבות, בחלק מהן ההשקעה פתוחה רק לאזרחי אותה מדינה, אך ברוב העולם ההשקעה בנדל”ן, ישירות

קרא עוד »
ניהול הון

ניהול הון

בעשור האחרון התחום של ניהול הון וכן של השקעות שינה את צורתו ומבחינים במנעד רב של חלופות. החל מהצעה אקזוטית מעין דירה בפרברי ארצות הברית

קרא עוד »
פמילי אופיס רמת החייל

פמילי אופיס רמת החייל

פמילי אופיס רמת החייל מידע בנושא פירמות פמילי אופיס המוכרות ביותר ברמת החייל ברון אשל שרוני (B-E-S) – הוקמה במטרה לעזור ללקוחותיה לשמר את ההון המשפחתי שלהם,

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.