דירוג בתי השקעות

דירוג בתי השקעות

ישנם המון בתי השקעות בארץ. על מנת לצמצם את את רשימת האפשרויות העצומה לבחירה של בתי ההשקעות השונים, נעשו חישובים ודירוגים אשר מצמצמים משמעותית את המגוון הרחב למבחר קטן יחסית של בתי השקעות.

על פי מה מתבסס הדירוג של בתי ההשקעות ?

הדירוג של בתי ההשקעות נקבע על פי הפרופיל העסקי והפרופיל הפיננסי אשר מחולקים ומורכבים מכמה רכיבים:

הפרופיל העסקי המחולק לשני רכיבים:
מיצוב העסק המורכב ממעמד תחרותי ומשימור ותחלופת נכסים מנוהלים
וגיוון העסק המורכב מתמהיל מוצרים וערוצי הפצה.

הפרופיל הפיננסי אשר מחולק ל-4 רכיבים:
איתנות פיננסית, נזילות וגמישות פיננסית, רווחיות ויציבות ההכנסות, ואחרון הוא תזרים ויחסי כיסוי חוב ל- FFO.

בתהליך הדירוג הניתוח הפיננסי מורכב מתחזיות, כלומר מהציפיות שלנו לביצועים בעתיד של בית ההשקעות וההשפעה של ביצועים אלו על נתוניו הכלכליים. מלבד התחזיות, הוא מורכב גם מנתוני עבר של בית ההשקעות, דבר המאפשר זיהוי של דפוסי פעילות ומגמתיות המרמזות על המשך פעילות דומה בעתיד.

המרכיבים הללו נועדו לשקף עבור החברות, המשקיעים והמתעניינים בשוק ההון את כל המאפיינים הרלוונטיים אשר ישמשו אותנו כאמצעי המודד את מידת יעילותו ואת רמתו של בית ההשקעות (הרי בסופו של דבר המאפיינים הללו מהווים את השיקולים העיקריים והמשמעותיים שיש להתחשב בהם בעת בחירת בית השקעות).

כעת, נפרט על כל רכיב הנכלל במרכיבי הדירוג של בתי ההשקעות ונסביר מה כל אחד מהם אומר ומדוע הוא כה חשוב.

הפרופיל העסקי – מיצוב וגיוון עסקי.

מעמד תחרותי.
מעמד תחרותי מתייחס לגודל בית ההשקעה מבחינת היקף פעילות ומבחינת סך הנכסים המנוהלים בו. היקף הכנסות גדול וניהול ושימור נכסים משמעותיים מעידים על און כלכלי כביר לבית ההשקעה ולכן בעת משבר בית ההשקעה יוכל לעמוד בספיגת ירידה חדה ומשמעותית מבחינה פיננסית ולא יצטרך להגיע למצב של פשיטת רגל, דבר שיפגע בצורה קשה בלקוחותיו.

שימור ותחלופת נכסים מנוהלים.
כשמו כן הוא- מדד הבודק האם בית ההשקעות מסוגל להחזיק נכסים מנוהלים באופן יציב על ידי שימור הנכסים הקיימים ולבצע תחלופת נכסים שנפדו על ידי נכסים חדשים על מנת לשמור על מאזן יציב ואפילו מאזן כזה העולה על הרף המצופה. בזכות כך בית ההשקעות ירוויח הכנסות נוספות ורווחים גדולים יותר.

תמהיל מוצרים וערוצי הפצה.
קריטריון זה מודד את הפיזור והגיוון של הנכסים המנוהלים באפיקי ההפצה השונים באיזורים גיאוגרפים שונים, דבר אשר עוזר להסתגל במהרה לשינויים דרסטיים בענף, אם זה מתבטא כתוצאה מתנודיות בשוק או בין אם זה מתבטא עקב ירידה משמעותית. בשורה תחתונה, פיזור הנכסים מוריד את עוצמת הפגיעה באיזור הפעילות שבו חלה אותה ירידה ומאפשר גמישות למשקיעים בהחלפת מוצרי השקעה מבלי צורך בהחלפת בית ההשקעה.

הפרופיל הפיננסי

איתנות פיננסית.
האיתנות הפיננסית מושפעת מהאמצעים לספיגת הפסדים אשר קיימים בבית ההשקעות והם ההון, הרווחיות ועוצמת התזרים ויחסי הכיסוי התזרימיים של בית ההשקעות, כאשר הבולט שביניהם הוא מדד ההון העצמי של החברה המכונה גם בתור “כרית ספיגה” הנועד בכדי למנוע שינויים קיצוניים ולא צפויים אשר עלולים לפגוע ביציבותו של בית ההשקעה.

נזילות וגמישות פיננסית.
נזילות וגמישות פיננסית זהו מאפיין משמעותי ביותר אשר מודד את מאזן הנזילות של בית ההשקעה ואת יכולתו לייצר תזרים מזומנים בצורה מספקת. אלה הם קריטריונים החיוניים ביותר עבור הישרדותו של בית ההשקעות מפני שבהיעדר תזרים מזומנים בית ההשקעות לא יוכל לממן את המשך פעילותו השוטפת כתוצאה מחוסר הקבלה בין הכנסות להוצאות או כתוצאה מהרעה בפעילות, דבר שיגרום לבית ההשקעות לביצוע לקוי ביותר של פעולותיו ולירידה בלקוחות ועקב כך גם בהכנסות שלו.

רווחיות ויציבות ההכנסות.
רווחיות ויציבות ההכנסות נועדו בכדי למנוע הפסדים ועל מנת לייצר תזרים מזומנים עבור שירותו של בית ההשקעות, פרמטרים הנחוצים להשגת המטרות הנשגבות של בתי ההשקעות שהן צבירת הון אשר ישמש אותנו בזמן משבר לספיגת הפסדים עתידיים, שימור התחרותיות בענף וחיזוק ביטחונם של המשקיעים.

תזרים ויחסי כיסוי חוב ל- FFO.
FFO הוא המקור התזרימי העיקרי לשירות החוב השנתי בבית ההשקעות, תזרים מפעילות שוטפת בנטרול שינויים בהון החוזר והתאמות נוספות לתזרים כתוצאה מפערי עיתוי, או במילים אחרות, זהו המקור המשלים לאיתנות הפיננסית שציינו קודם לכן.

מלבד המאפיינים העסקיים והפיננסיים, ישנם גם שיקולים נוספים הקשורים יותר לפן המקצועי ולאופן ההתנהלות של בית ההשקעות אשר יכולים להכלל בדירוג כגון: איכות הניהול, מאפייני האסטרטגיה העסקית, מדיניות תמריצים ועוד.

בסופו של דבר מרכיבי הדירוג מתבטאים בין היתר בסך הנכסים המנוהלים על ידי בית ההשקעה, כלומר היקף הכספים המנוהלים עבור הלקוחות, קרנות נאמנות היכולות להימדד על פי קטגוריות של אגרות חוב ומניות בארץ ובחו”ל, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה, קופות גמל וכמובן, בראש ובראשונה המדד העיקרי שביניהם הוא מדד התשואות שבית ההשקעות מניב.

להלן דוגמה לטבלת דירוג של בתי השקעות הנמדדת על פי סך הנכסים המנוהלים על ידי בתי ההשקעות:

בתי השקעות

דירוג אשר נועד לאמוד את איכותם וטיבם של בתי ההשקעות בישראל.

הדירוג עובד לפי הפרופיל הפיננסי והפרופיל העסקי של כל בית השקעות.

היציבות פיננסית של הרווחיות וההכנסות של בית ההשקעות.

מהמעמד של בית ההשקעות בשוק והפיזור הגאוגרפי של העבודה שלו.

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

פתיחת תיק השקעות

בניית תיק השקעות

בניית תיק השקעות בבואכם לבנות תיק השקעות, חשוב לקחת בחשבון מספר סוגיות חשובות, שעשויות למנף את ההשקעה שלכם בצורה משמעותית ולהניב עבורכם תשואות נאות. להלן

קרא עוד »

פמילי אופיס

פמילי אופיס עם חלוף השנים, תרו הרבה משפחות מן האלפיון העליון אחר גורם מהימן עבור ניהול של הממון שלהם, אשר אותו מצאו בתוך חברות של

קרא עוד »
יועץ השקעות פרטי

יועץ השקעות פרטי

איך לבחור את יועץ ההשקעות הפרטי שלך  בשנים האחרונות ניתן לראות עליה בכמות יועצי ההשקעות הפרטיים. למה זה טוב? כיום, מרבית מחזיקי התיקי השקעות מקבלים

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.