חברות פמילי אופיס

חברות פמילי אופיס

ניהול נכסים פרטיים עבור משפחות אמידות, נוצר אצל משפחות של אצולה במשך המאה התשע עשרה וכן בא אל מדינת ישראל אך ורק בראשית המאה ה- עשרים ואחת, כאשר משפחות אמידות החלו לנהל את הנכסים שלהם על ידי מנהל הון פרטי, הלא הוא משתייך אל חברות פמילי אופיס.

חברות פמילי אופיס לא רק לאלפיון העליון

בחלוף השנים, ניהול של נכסים פרטיים הפך מן מועדון אקסקלוסיבי, אשר הופנה בעבר אך ורק אל האלפיון העליון, אל מענה נגיש עבור בעלי ממון נזיל בן מספר מיליוני דולר – ולא בכדי.

המשברים אשר חלו בחלוף השנים בתוך שוק ההון הסבו להמון בעלי ממון להכיר בעובדה, כי חברות של השקעות וכן בנקים לא מטפלים לבטח בעניינים שלהם ואף רק שירות של ניהול פרטי נותן בידם אפקטיביות של ניהול תיק השקעות במנעד רב שלה, לבקר הודות דמי ניהול והן ליהנות מן רווח הכי רב.

עבור תופעה זו תרמו שתי סיטואציות – התפתחות רובד של שכירים במעמד גבוה, אשר נהנים מן הכנסה רבה וכן מן הטבות רבות באופן של בונוסים ואף של אופציות, או לחלופין מי שערך אקזיט אשר הגדיל את הממון שלו וגם גלים של עלייה של בעלי ממון, אשר השתכנו בתוך מדינת ישראל וגם תרו אחר ניהול כלכלי. שני אלו הפכו לקהל יעד הולם עבור שירותים של חברות פמילי אופיס.

כיום

במציאות של היום, אפשר להבחין כי המון מנהלים של תיקים גאים בכינוי של פמילי אופיס, אבל הלכה למעשה הינם מנהלי של השקעות, כאשר ניהול של השקעות הינו תחום שונה אשר נדרש להיות טמון במערך של כל שירותי פאמילי אופיס. העובדים של חברות אלו מתמחים במנעד רב של נושאים, אשר קיימים כולם במקום אחד, אשר עבורם אינטרס אחד והינו טובה של המשפחה וכן האפשרות להיענות למה שמחויב מן המציאות של כל משפחה בצורה אישית. להבדיל מעובדים אשר טומנים בחובם עובד אחד, אשר מסתייע ביועץ חיצוני, העובדים טומנים בחובם מתמחים בתחום של השקעה בשוק הון, שירות של ראיית חשבון, פרייבט אקוויטי, פנסיה וגם ביטוח, נדל”ן, בנייה ואף ניהול קבוע של חסרה זרה, הקמה ואף תכנון של סטרוקטורה  משפטית עבור שמירה על הון, העברה של הון מדור לדור, נדל”ן, מיסוי מקומי והן בין לאומי וכיוצא בזה.

מולטי פמילי אופיס

שירות של חברות פמילי אופיס נמצא ברחבי תבל כבר יותר מן מאה שנה, וכן יש המעידים על התשתית שלו כבר למן המאה התשע עשרה, אצל משפחות מלוכה והן משפחות של אצולה. במדינת ישראל ראשית של התפתחות השוק כבר בראשית שנות האלפיים, אם כי עוד טרם לזאת הוא בוצע – באופן זהה לאירופה וכן לארצות הברית – בדבר אשר נקרא סיגנל פמילי אופיס, חברה של מספר יועצים מקצועיים או לחלופין גם של איש אחד, אשר מנהלים את ההון של משפחות וכן לרוב מתבצע מתוך הדירות שלהן. משפחת שטראוס לדוגמה – הייתה אחת מההתחלתיות במדינת ישראל אשר רכשה עבורה שירות הלה. במציאות של היום נהוג לאחוז בשירות זה בקהל יעד אשר הנכסים הנזילים שלו הוא בשווי של מאה מיליון דולר ואף יותר.

אחרי זה נוסדו ה- מולטי פמילי אופיס, גופים אשר פועלים לצד מספר משפחות אמידות וגם נותנים שירות של ניהול נכסים, אשר עם חלוף השנים מותחים את עצמם בתוך מדינת ישראל לכל כיוון – מן מחלקה רבת היקפים בתוך בנק זר, למען עסק רב ממדים וכן בין לאומי ואף עד עסק קטן והן של חברת רואי חשבון וכן עורכי דין אשר נותנים שירות בנושא זה. באופן זה, אין רק הדרישה עבור מולטי פמילי אופיס רבה, כי אם אף ההיצע. 

בתחום פועלים הן אנשים פרטיים, אשר מעניקים את השירות עבור קהל יעד מועט יותר, הן בעלי חצי מיליון וגם מיליון ₪.

מנהל פמילי אופיס

מנהל פמילי אופיס עוזר עבור המשפחה במנעד רב של אפיקי השקעה, בין אם מדבר בהשקעה דרך קרן וכן מנהל של השקעה של שוק אשר סחיר מרכזי, כמו למשל – שוק של מניה והן אגרת חוב סחירה וכן לה בהשקעה של קרן גידור ואף בהשקעה אישית אשר איננה סחירה. בדרך כלל, מנהל פמילי אופיס אינו יאמר כי כדאי מנהל אד או לחלופין קרן אחת, כי אם ירכיב מבין שפע של חלופות מאגר תמצתי של קרנות ושל מנהלים מובילים, אשר מומחים בכל אחד מן נתיבים של השקעה.

הפרוצדורה של בדיקת נאותות בודקת בין השאר את ההיבטים שלהלן

  • סיכונים אשר טמונים בהשקעה למעלה מסיכון של שוק, כה למשל – בסיטואציה שבה קרן של השקעות או מנהל פמילי אופיס ישקיעו בנתיב כל שהוא על ידי הסכם בעתיד, נמצא עוד סיכון לסיכון השוק הסטנדרטי.
  • תנאים עסקיים או לחלופין משפטיים אשר הינם מסובכים, כמו לדוגמה – עת של סגירה אשר בה אי אפשר לצאת מן השקעה, מנגנון שאינו בנלי עבור חישוב אומדן של השקעה וגם הרווח שלה, הימצאותו של שוק משני אישי עבור השקעה וכיוצא בזה.
  • ממדי ההון אשר מנוהלים באמצעות מנהל פמילי אופיס, חוזקו הכלכלי, ביטוח והן האפשרות שלו להיות ניצב בהתחייבות בעת משבר ובעת תביעה.
  • הניסיון של מנהל פמילי אופיס, הניסיון של העובדים ביחד עם המנהל וכן הניסיון של המנהל בניהול אמצעי של השקעה ספציפי או לחלופין בניהול של תיק מסוים בתפקידו העכשווי.

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

איתותים בשוק ההון

איתותים בשוק ההון

שירות איתותים בשוק ההון בישראל ובארצות הברית הוא שירות אשר צריך להיות תחת ניהולו של יועץ השקעות אשר מחזיק ברישיון של הרשות לניירות ערך באותו

קרא עוד »

פמילי אופיס דרושים

פמילי אופיס דרושים לרן השקעות פרטית פמילי אופיס המתמחה בעסקאות מימון מורכבות דרוש/ה מנהל/ת השקעות פרטיות. תיאור התפקיד: ניהול השקעות פרטיות משלב הניתוח הראשוני ועד

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.