קרנות גידור בישראל

קרנות גידור בישראל

הביטוי של קרנות גידור בישראל התהווה בשל כך הי הן בראשית הדרך מגדרות את התשואה והן את ההפסד שלהן, כמו למשל – משקיעות בתוך שוק ההון, אך מגדרות דרך קנייה של אופציות או לחלופין של מניות בתוך שורט את ההשקעה שלהן. אסטרטגיה אשר היא הכי טרנדית בתוך מנהלים של קרנות גידור בישראל ובפרט בתוך רחבי תבל, הינה אסטרטגיה של לונג או של שורט. בוא ניקל שמנהל של קרן מאתר שני עסקים באותו נושא והינן מאמין כי עסק אחד עלותו רבה באופן ניכר אל מול השני והינו סבור כי ההבדל ייסגר – הינו ירכוש את העסק אשר עלותו יותר מועטה וימכור את העסק אשר עלותו רבה. במקרה הלה, הקרן מעט חשופה אל שוק של מניות בצורה כללית, כי אם חשופה אל מניות מסוימות הללו.

קרנות גידור בישראל

קרנות גידור בישראל קיימות בשוק המקומי כבר החל משנות התשעים ועוד טרם זה – רק כי בעבר לא ממש כינו אותן קרנות גידור בישראל, כי עם עסקים של השקעה, קרן פרטית וכיוצא בכך. קרנות גידור בישראל הן מגייסות הון מן גופים עסקיים ואף מן גופים פרטיים והן מגוף מוסדי ומשקיעות את ההון בתמורה של דמי ניהול. קרן של גידור אינה סחירה ואינה כפופה לרגולציה המקפידה של רשות ניירות  ערך. יתרה מזאת, בתוך קרן של גידור לא קיים סייג של שכר, דמי ניהול וגם דני ניהול עשויים להיות קשורים ואף תלויים בתשואה של מנהל הקרן. לאור הלה קרן של גידור גדלה בעשור האחרון בקצב כהלכה. 

דמי ניהול אשר מקובלים בתוך קרנות גידור בישראל

דמי ניהול אשר תשלמו בתוך קרנות גידור בישראל הינם על סך בדרך כלל בשיעור של שני אחוז מן ממדי של השקעה, הווה אומר – במידה ולמשל קיים ברשותכם סכום בן מאה אלף ₪ בתוך קרן גידור, יגבו מכם אלפיים ₪ בצורה קבועה. במקביל לכך, דמי הניהול בדרך כלל צמודים וכן תלויים בביצוע, כאשר נהוג לגבות בין עשרה אחוז וכלה בעשרים אחוז מן תשואה. במידה והתשואה של הקרן הינה בשיעור של שלושים אחוז, כי אז הנכם מותירה בקרבה עוד דמי ניהול בשיעור בן עשרה אחוז לבין עשרים אחוז מן התשואה, הדבר עשוי להוות למעשה טווח של בין שלושה אחוז וכלה בשישה אחוז בממדים של קרנות גידור בישראל. תשואה בת שיעור של שלושים אחוז בהקשר למשקיע באה לידי ביטוי בסך של שלושים אלף ₪, מתוך זה ייגבה מכם שלושת אלפים וכלה בששת אלפים ₪, אשר הינם מכל השקעה  ובסך התשלום הינו בין חמשת אלפים ₪ לבין שמונה אלפים ₪, למרות שהדבר בשל התשואה.

קרנות גידור בישראל ותשואה

בנוסף לכך, קיימים קרנות גידור בישראל אשר גובות דמי ניהול מן תשואה רק מעל תשואה ספציפית והדבר הרבה יותר מיטבי, בגמר של תהליך הנכם מייחלים לרווח ספציפי והדבר אינו כהלכה כי תשלמו עוד דמי ניהול על הרווח אשר הנכם עשויים לקבל.

מה זה קרנות גידור בישראל?

כאשר מבטאים את הכינוי של קרנות גידור בישראל, אל מה למעשה מתכוונים? קרנות גידור בישראל הן מעין התאגדות לשם השקעה, עבור השגה של רווח רציף לטווח הארוך, תוך כדי חוסר של תלות בסיטואציה של שוק ההון. היעד הלה עשוי להיות מושג, כאשר עושים שימוש באסטרטגיה של השעה וכן כל מיני אמצעים מושכלים וכאשר משקיעים בכל מיני קרנות. באזור של ריבית נמוכה, אשר חף מחלופה עבור השקעה, החלופה של השקעה כמו למשל – נדל”ן ואף מנעד רב של קרנות גידור בישראל, קיימת היתכנות לגעת בשפע רב של השקעות ואף לבזר אותן, בשל המתאם המועט לביצוע של השוק. על פי כל מיני מחקרים נמצא, כי סינרגיה של קרנות גידור בישראל בתוך תיק של השקעה מפחית את הסיכון ומעצים את הרווח.

אסטרטגיות של קרנות גידור בישראל

קרנות גידור בישראל מוקמות כשותפות מוגבלת בין המנהל הכללי שהוא מנהל של הקרן לבין המשקיע שהוא השותף המוגבל. האסטרטגיות אשר מקובלות בתוך קרנות גידור בישראל הינן – מגמה של שוק, מניות עבור הטווח הקצר, ניצול של משאב משתנה פיננסי, השקעה בתוף סיטואציה חריגה, בעיה שהתערבות בתוך קרן של גידור יכולה להיות מומלצת לטווח הרחוק. נזילות של הון בתוך קרן של גידור היא לרוב בתוך רבעון או לחלופין בתוך חודש וגם אומדן של נכסים של קרן נקבע פעם בחודש. 

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

איך לבחור בית השקעות

איך לבחור בית השקעות

לפני שתחליטו לגבי בית ההשקעות אשר בו תבחרו להשקיע את כספיכם, מומלץ להיפגש עם יועצי ההשקעות. כך למעשה תדעו מול מי אתם עובדים, אם יש

קרא עוד »
פמילי אופיס ישראל

פמילי אופיס בישראל

פמילי אופיס ישראל צורתו של תחום הפמילי אופיס הישראלי בהתאם להשערה, בתוך מדינת ישראל פועלים כמאה חברות פמילי אופיס ישראל, אל מול זאת כי ברחבי תבל פועלים

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.