כמה עולה לפתוח תיק בבית השקעות?

פתיחת תיק השקעות

רבים מעוניינים לנהל תיקי השקעות ולא יודעים איך. ניתן לנסות לבד אבל זה כלל לא פשוט. ניתן להתייעץ עם יועץ השקעות אם בסניף הבנק או אם באמצעות חברת השקעות שהיא תמיד מומלצת יותר, היות וחברות השקעות עוסקות רק בתחום זה. השאלה היא כמה עולה לפתוח תיק בבית השקעות?  ראשית, עליכם לדעת, כי רבים מעדיפים ניהול עם ליווי צמוד, כאשר ניתן לפנות ישירות אל בית ההשקעות ומנהלים שם את התיק. הכסף נשאר בחשבון הבנק של המשקיעים או שהאופציה הנוספת היא, שהם יעברו לחשבון בית ההשקעות וכך ישלמו פחות עמלות.

מה צריך בכדי לנהל תיק השקעות?

אם החלטתם להשקיע באמצעות בתי השקעות קטנים, יש להיות בתור התחלה עם סכום כסף מינימאלי כאשר כל בית השקעות יקבע את הרף. למשל יש שפותחים תיק השקעות בסכומי כסף של 100-200 אלף שקל וישנם בתי השקעות שאפילו פחות. היום, ישנם בתי השקעות ידועים אשר מוכנים לפתוח תיק השקעות בסכומים של כמה עשרות אלפי שקלים וניהול של תיק ההשקעות בסכומים אלה, מתאפשר באמצעות קרנות נאמנות. אז השאלה כמה עולה לפתוח תיק השקעות, כבר מתחילה להיות בהירה יותר.

השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם לפני פתיחת תיק השקעות

לפני העלויות של ניהול תיק ההשקעות, השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם היא מה מטרת ההשקעה שלכם? כאשר תדעו מה המטרה אשר לטובתה אתם משקיעים,תוכלו לבחור את האפיק המתאים ביותר להשקעה על מנת שתשיגו את מטרתכם. לדוגמא, השקעה שתהיה מן סוג של חיסכון לטווח של מספר שנים, רכישת רכב חדש ועוד. יש להגדיר מראש את הנזילות שבה אתם מעוניינים ומה החשיבות שתוכלו למשוך את הכסף.

כיצד מתפרסם ההיקף הכספי של ניהול תיקי ההשקעות?

ההיקף הכספי של ניהול תיקי השקעות מתפרסם כל העת באמצעות הרשות לניירות ערך. דמי ניהול גבוהים, משלמים אנשים או  שהיקף ההשקעות שלהם הוא במיליארדי שקלים. אמת היא שתמיד ניתן יהיה להתמקח על דמי הניהול.כל משקיע, מקבל מידע אם חודשי או אם רבעוני לגבי הפעילות שנעשית בתיקו למשל, הרכב התשואות וכדומה. בכל עת, ניתן יהיה לפנות אל מנהלי השקעות לברר פרטים שנחוצים כל משקיע וכן, ניתן יהיה להתייעץ עם מנהלי השקעות, על אירועים שקורים, במיוחד בתקופה הזאת אשר אולי יש לה השלכה על תיקי ההשקעות שכל אחד מנהל.

לפני שתבררו כמה עולה לפתוח תיק השקעות, מומלץ לערוך השוואה בין בתי ההשקעות השונים. כאשר תחליטו על בית השקעות ספציפי, יקבעו לכם פגישה ובפגישה זו, מנהל תיק ההשקעות יעשה עמכם היכרות ויבין, מה המטרות הפיננסיות והצרכים שלכם בהשקעה. התמהיל יבוצע לפי המאפיינים האישיים של כל משקיע באופן אינדיבידואלי.

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

יועץ פנסיוני

יועץ פנסיוני

למה בכלל צריך ייעוץ פנסיוני? על פי חוק, כל השכירים מחויבים להפריש לפנסיה, והחל משנת 2017 גם עצמאים. חיסכון לפנסיה היא עניין מהותי וגם מאוד

קרא עוד »
קרנות גידור בישראל

קרנות גידור בישראל

הביטוי של קרנות גידור בישראל התהווה בשל כך הי הן בראשית הדרך מגדרות את התשואה והן את ההפסד שלהן, כמו למשל – משקיעות בתוך שוק

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.