חוק ייעוץ השקעות

חוק ייעוץ השקעות

במהלך שנת 1995 נחקק במדינת ישראל חוק ייעוץ השקעות, שיווק של השקעה וכן עריכה של תיק השקעות. הצטרפו לחוק זה כל מיני התאמות. חוק ייעוץ השקעות מסדיר בחוק אף הגדרה ספציפית של ניהול של תיק השקעות בתוך ניירות ערך בתוך מדינת ישראל, אשר מגדיר עבור מי וגם עבור איזה גופים רשאים להעניק שירות של השקעה, ניהול של תיק השקעה וגם שיווק של השקעה. חוק ייעוץ השקעות הינו חוק משמעותי מן ההיבט של קהל היעד, אשר קיים ברשותם תיק של ניירות ערך מנוהל והן עבור כל מיני גורמים מקצועיים, אשר עורכים את התיק הלכה למעשה. גורמים מקצועיים הללו מבינים במציאות של היום באיזו מסגרת של חוק וכן רגולטורית לפעול, הינם עשויים וגם נדרשים להעסיק אך ורק מנהלים של תיקים מורשים.

כמו כן, חוק זה הסדיר את הפעילות של גורמים אשר אינם מקצועיים או לחלופין אשר לא ניצבים בסטנדרט קפדני שעשוי להיות מבוצע הלכה למעשה על גבי גוף של מנהל השקעות למענכם. כה כי חוק זה הסב ליציאה שלהם מן השוק, של גורמים אשר אינם בטיב מעולה ואינם די מקצועיים, שתחת אצטלה זו נטלו על שכמם לנהל השקעות שלכם.

חובת הרישוי של מנהלים של תיק

בין ההגדרות אשר נמצאות בתוך חוק זה, מאופיינת אף דרישה של רישוי של אלו אשר משלח היד שלהם הינו ניהול תיק השקעות. על פי החוק נקבע, כי לא מותר לכל אדם לעסוק בניהול של השקעה, כי אם הינו בעל היתר בעסק לניהול של תיק, אשר אוחז בעצמו היתר של ניהול של תיק.

הרחבה על חוק ייעוץ השקעות

כחלק מן פרוצדורה אשר הינה מסובכת וכן רבת בשנים הודות הסדרה של פעילות של ניהול תיקים בתוך מדינת ישראל, חוק ייעוץ השקעות נותן את הדעה שלו על הנאמנות של קהל היעד לטובתכם ואף על דרישה של זהירות שלו בתוך ניהול של השקעות עבור קהל היעד. דרישה של אמון והן של זהירות של מנהל של תיק ואף יועץ של השקעות וגם משווק של השקעות מאופיינית בפרק ג’ של חוק ייעוץ השקעות. חוק ייעוץ השקעות זה מציין בבהירות כי מנהל של תיק של השקעות יפעל אך ורק לטובת קהל היעד שלו, באופן מהימן והן תוך כדי הקפדה על התפקיד שלו. למנהל של תיק לא מותר לבכר את האינטרסים הפרטיים שלו או של כל גוף בשבילו הוא מועסק אל מול אינטרסים של קהל היעד בעלי תיקים. בנוסף לכך, מנהל של תיק של השקעות נדרש לתת שירות זהה ואין לבכר את קהל היעד שלו, בלי לבכר מישהו אל מול מישהו שונה.

יתרה מזאת, חוק ייעוץ השקעות מאפיין כי בכל מצב על מנהל של תיק לפעול בהתאם לכתוב בחוק – גם במידה והוענקה בידיו רשות בעל פה או כללית מן קהל היעד שלו לערוך פעולה ספציפית בתוך התיק, בפרט כאשר עסקינן בחריגה מן המוסכם מבעוד מועד בין שני הצדדים. מנהל של תיק עשוי להלום את שירות של ניהול של השקעה עבור הדרכה כללית שלכם ואף עבור מדיניות של השקעה אשר נקבעה בחוזה בין שני הצדדים .

עוד על חוק ייעוץ השקעות

חוק ייעוץ השקעות – חוק של הסדרת משלח יד בתוך יעוץ של השקעות, בניהול של כל מיני השקעות וכן בשיווק של השקעות, אשר נכנס לתוקף בשנת 1995. צריך לומר, כי הדרישה בהיתכנות של פיקוח על סוחר וכן על סוכן של ניירות ערך נבחן כבר בשנות השישים באמצעות ועדת ידין.  במהלך שנת שבעים ושמונה בחנה ועדת הכלכלה של הכנסת את הסיטואציה של שוק ההון ואף של הבורסה. ועדה זו קבעה כי בפני האוכלוסייה אין ניצבת האינפורמציה הנחוצה בנושא של מסחר, ייעוץ וכן הנפקה והיא המליצה הודות רישום של יועצים בתוך השקעות של ניירות ערך. הדרישה בהסדר של יעוץ הובלטה אף כמה שנים אחרי זה, בדין וחשבון של ועדת חקירה לתחום של ויסות מניות של בנקים. ועדת בייסקי המליצה הודות חקיקה של חוק אשר לא יתיר מענק של יעוץ של השקעה כלכלית בידי מי אשר אינו הוענק לו היתר עבור זה. בשנת שמונים וחמש מונתה עוד ועדה, אשר נקראה ועדת גבאי.

במהלך פסק דין הלה הבהיר כבוד הנשיא ברק, כי חוק ייעוץ השקעות מסדיר את משלח היד של ייעוץ של עסקה ואף את משלח היד של ייעוץ של השקעה. חוק ייעוץ השקעות מטיל דרישה של מהימנות והן זהירות וגם מסדיר סיטואציה של ניגוד עניינים – הסדר הודות דרישה של חשאיות, הסדר הודות החזקה כן ניהול מובדל של ההון שלכם, דרישה של רישום כל עסקה וגם דרישה של דיווח עבורכם.

חוק שעושה סדר וחוקים אצל כל חברות ההשקעות הקיימות במשק.

החוק נועד להגן עליכם, על מנת לשמור על סטנדרטים של אמינות וללא אינטרסים.

מעל 25 שנה, אך הצורך לחוק זה עלה כבר לפני יותר מ-40 שנה.

מאז חוק ייעוץ השקעות, מנהלי השקעות חייבים רישיון של ניהול תיק השקעות על מנת להשקיע בכספכם.

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

משרד פמילי אופיס

משרד פמילי אופיס משרד פמילי אופיס מהווה ביטחון כלכלי עבור משפחות. המון לקוחות חדשים של משרד פמילי אופיס אגרו את הנכסים שלהם במהלך של עשרות

קרא עוד »

מדריך להשקעה בסטארטאפים

מדריך להשקעה בסטארטאפים ההשקעה בסטארטאפים “קורצת” ומפתה משקיעים רבים. הסיפורים, הנכונים, על השקעה בסכומים קטנים בחברות, השקעות שהפכו לרווחים של מיליוני דולר, מושכים לבחון את

קרא עוד »
דמי ניהול בבית השקעות

דמי ניהול בבית השקעות

בואו נגיד שהחלטנו להיכנס לעולם ההשקעות ולהשקיע את הכסף שלנו בבורסה ויחד עם זאת החלטנו על מנת להוריד את רמת הסיכון ולהעלות את אחוזי ההצלחה

קרא עוד »
פמילי אופיס רמת השרון

פמילי אופיס רמת השרון

פמילי אופיס רמת השרון כאן תוכלו למצוא מידע בנושא חברות הפמילי אופיס הגדולות ברמת השרון חברת עטר ניהול והשקעות – מעניקה מעטפת של שירותי Family

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.