השקעות צמיחה

השקעות צמיחה

השקעות צמיחה היא אסטרטגיית השקעות, המזהה חברות שעתידות להתרחב בקצב מהיר יותר מהענף שבו הן פועלות

(https://www.hon.co.il/%D7%9B%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%98%D7%92%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%A2%D7%94-%D7%A9%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%94%D7%9B%D7%99%D7%A8/).

מניית צמיחה היא מנייה של חברה המייצרת תזרים מזומנים חיובי ובר קיימא, ואשר הכנסותיה ורווחיה צפויים לעלות בקצב מהיר יותר מאשר החברה הממוצעת באותו ענף. לחברת צמיחה בדרך כלל יש יתרון תחרותי כלשהו (מוצר חדש, פטנט פורץ דרך, התרחבות מעבר לים) המאפשר לה להשיג את המתחרים או למנוע כניסה לשוק. מניות צמיחה בדרך כלל מניבות דיבידנדים קטנים יותר, מכיוון שהחברה נוטה להשקיע מחדש את הרווחים שנותרו בפרויקטים הוניים.(https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%AA_%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%97%D7%94)

כבר נקדים ונאמר, שלמרות שמחקרים הראו שלאורך זמן מניות הערך משיגות תוצאות טובות יותר(מניות ערך הן מניות הנסחרות מתחת לשווי שלהן, מניות המוערכות בחסר, שנמכרות בזול. השקעה במניות ערך היא לאחר ניתוח יסודי  של דוחות החברה, בחינה של מצב הנכסים, ההתחייבויות, הרווחים, המתחרים, הענף שבו פועלת החברה ועוד. גישה זאת מובילה למשל את השקעות וורן באפט), עדיין יש מקום נרחב לתחום השקעות הצמיחה, וזאת בעיקר כי בטווחים קצרים יותר, ובתקופות סיכון, מניות הצמיחה משיגות תשואות טובות יותר.

מה אומרים המשקיעים הותיקים?

משקיעים לא מעטים טוענים שבכלל קשה היום לאתר השקעות ערך , ולכן כדאי לחפש השקעות צמיחה. המגמה להשקיע בהשקעות צמיחה בדרך כלל מתגברת בתקופות שבהן השוק, מוכן  להגדיל  חשיפה לרמות סיכון. לעיתים קרובות זה מתרחש דווקא במשבר, זאת עקב הערכה שתנאי צמיחה יהיו טובים יותר כשהמחירים נמוכים, הערכה שצפויה הסרת רגולציה, ייתכנו תמריצים כספיים, התערבות ממשלתית וכדומה- כדי להוציא את השוק מהמשבר.
חידוד נוסף להגדרת כדאיות ההשקעה בחברת צמיחה, הינו השקעה רק בחברות שהצמיחה שלהן מהירה מצמיחת התמ”ג במדינה שלהן, יחד עם ההשוואה לצמיחה הממוצעת בענף.

הרבה ממניות הצמיחה כיום הן מניות של חברות טכנולוגיה. אלא שבניגוד למניות הערך, מניות הצמיחה יקרות יותר (מכפיל רווח גבוה) והתשואות בהן, אם קיימות, עלולות מהר מאוד להפוך גם להפסדים בסביבה משתנה, כפי שקרה במשבר הדוט.קום בשנת 2000.

סיכום התובנות לגבי חלופות ההשקעה – צמיחה לעומת ערך,  מראה כי קיימת מחזוריות בין שנים בהן מניות ערך משיגות תשואות גבוהות ממניות צמיחה (וממדדי השוק המרכזיים, כמו S&P 500) לבין שנים בהן מניות צמיחה משיגות תשואות גבוהות ממניות ערך (וממדדי השוק המרכזיים). למשל, בשנים לפני התפוצצות בועת ההייטק (1995-1999) השיגו מניות הצמיחה תשואות גבוהות יותר מאשר מניות הערך. אחרי התפוצצותה, התהפכה המגמה. התפתחות תעשיית ההיי-טק בשני העשורים האחרונים מקשה מאוד להעריך מתי תתחלף המגמה שוב: מצד אחד, תעשיית ההייטק מספקת, באמצעות חסמי כניסה נמוכים יחסית, לחברות עם הון עצמי נמוך את האפשרות לצמוח במהירות. מצד שני, המודלים העסקיים של מרבית החברות הללו עדיין אינם בשלים ומוכחים מספיק, ולכן הן אינן צומחות, או אפילו מציגות צמיחה שלילית ותשואות שליליות לבעליהן(http://www.etf.co.il/index.php/growth-and-value-indexes/).

מהי התשואה הצפויה?

כדי לסווג השקעה כהשקעת צמיחה, אנליסטים מצפים בדרך כלל מחברות להשיג תשואה של 15 אחוזים ומעלה על ההון. אנליסטים מחשבים את ההחזר על ההון (Return on equity – ROE) על ידי חלוקת הרווח הנקי של החברה להון משותף ממוצע.
תהליך כגון  CAN SLIM היא שיטה המזהה מניות צמיחה ונוצרה על ידי ויליאם אוניל , ברוקר ומו”ל של Investor’s Business Daily .
השיטה בוחנת פרמטרים כגון גידול ברווח הרבעוני, בהשוואה לשנה קודמת, של יותר מ-20%, הכנסה שנתית הגדלה ב-20% לפחות משנה קודמת, כמות מוצרים חדשים בחברה, זמינות מניות לרכישה, כיוון השוק ועוד מספר פרמטרים, ובהתאמה מעניקה לחברה מדד צמיחה יחסי.

כמובן, באסטרטגית השקעות צמיחה, המאמץ מתמקד לזהות תחומים בהם צפויה צמיחה, ומי החברות שיתרמו לצמיחה זו ומסוגלות להוביל אותה בתשואה מעל לממוצע

(https://www.as-invest.co.il/magazine/%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%97%D7%95%D7%9C/%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%97%D7%94-%D7%90%D7%95-%D7%A2%D7%A8%D7%9A-%D7%9E%D7%94-%D7%9C%D7%94%D7%A2%D7%93%D7%99%D7%A3-%D7%94%D7%99%D7%95%D7%9D/)

ניתוח אנליסטים מצביע למשל על מגזרים שצפויים להציג צמיחה גבוהה בעתיד הנראה לעין, כגון טכנולוגיה ובריאות. עלייה בתוחלת החיים, ועידוד צריכה פרטית( כולל במדינות כגון סין, שם הממשלה מנסה להגדיל את היקף הסחר הפנימי) תביא לעלייה ברכישת מוצרים ושירותים מבוססי טכנולוגיה. העלייה בתוחלת החיים מגדילה בצורה משמעותית את היקף צריכת התרופות ומובילה לכן לגידול מתמשך בהכנסות של חברות התרופות וחברות הקשורות לסקטור הבריאות. גורם צמיחה נוסף מגיע בעקבות כניסת צרכנים ממדינות מתפתחות, אשר לא היו חשופים לרפואה מערבית בעבר. צמיחה מעבר לממוצע בענף צפויה גם למספר חברות טכנולוגיה ואינטרנט. חלקים הולכים וגדלים בציבור משתמשים בשירותים של אותן חברות, מה שמוביל לגידול משמעותי במכירות שלהן.

מדובר בסוג של השקעות בחברות שעתידות להצליח מעבר להצלחה הממוצעת בשוק בו הן עוסקות.

נכון להיום עדיין לא, משום בדקו ומצאו שלטווח ארוך השקעות במניות ערך משתלמות יותר, היות והן נעשות אחרי בדיקה מעמיקה ויסודית של מצב החברה.

אכן, היות והן יותר נפוצות מהשקעות ערך, למרות הסיכון הטמון בהן.

תחזית ממוצעת להשקעת צמיחה עומדת על תשואה של 15% ומעלה, בקיזוז כל ההשקעות וההחזרים של החברה.

מאמרים נוספים

מסחר אלגוריתמי

מסחר אלגוריתמי – מדריך מקיף

תוכן עניינים מבוא למסחר אלגוריתמי מהו מסחר אלגוריתמי? מסחר אלגוריתמי הינו מסחר בשוק ההון העושה שימוש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש

קרא עוד »
Asset 7

חדשנות

"חדשנות היא לראות את מה שכולם רואים, אך לחשוב את מה שאף אחד לא חשב." אנו משתמשים בטכנולוגיה חדשנית העומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה.

Asset 6

פיזור

על מנת שנוכל לבנות את תיק השקעות האופטימלי עבורך, עלינו לפזר את ההשקעות בחוכמה ובכך אנו מגדרים את רמת הסיכון בצורה הטובה ביותר.

Asset 5

התאמה אישית

בניית תיק השקעות ייחודי ומותאם אישית ללקוח תוך התייחסות לצרכיו ומאפייניו האישיים, על מנת שנבין את רמת הסיכון המתאימה, במטרה לבנות את תיק ההשקעות האופטימלי ביותר.

Asset 3

ביטחון

אנו מקפידים על אכיפת כל הוראות החוק, ונפעל למען בניית מערכת יחסים המבוססת על שקיפות, כבוד הדדי ויושרה, ומבטיחים על שמירת האינטרסים של הלקוח.

יצירת קשר

הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, אבל הזמן הבא הכי טוב הוא ברגע זה ממש, צרו איתנו קשר ונצמח ביחד

ידע זה כוח

וורן באפט השקעות

וורן באפט – השקעות

וורן באפט- השקעות וורן באפט הוא איל הון אמריקאי המתמחה בהשקעות ונחשב למשקיע הפרטי הגדול ביותר בעולם. עומד בראש חברת ההחזקות ברקשייר האת’וויי. הונו האישי

קרא עוד »
השקעות רובין הוד

בית השקעות

בחירת בית השקעות ROSH CAPITAL עובדת עם מספר בתי השקעות, כאשר היא נוהגת להתאים לכל אחד מלקוחותיה את בית ההשקעות המתאים לו מבחינת הפרופיל הפיננסי

קרא עוד »

השקעות כשרות

השקעות כשרות עם היקף ניהול השקעות באפיקים הכשרים של 10 מיליארד ש”ח, כבר אי אפשר להתעלם מהמגמה של השקעות כשרות(https://www.hon.co.il/%D7%9E%D7%94%D7%95-%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%9B%D7%A9%D7%A8-%D7%95%D7%A2%D7%9C-%D7%A4%D7%99-%D7%94%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%94/). בבתי השקעות רבים ניתן למצוא

קרא עוד »
בימים קשים אלו של משבר עולמי ואי וודאות, נולדות הזדמנויות חדשות. מצבי משבר מהסוג הזה מייצרים זעזועים בשוק ההון, וככל שהמשבר נמשך תקופה ארוכה יותר, הזעזועים הופכים לירידות. ועם זאת, נוצרות גם הזדמנויות חדשות.

חשוב לזכור כי יציאה מהשוק תביא את המשקיע לאנחת רווחה מסוימת לזמן מה, אך כאשר השוק יחזור למומנטום חיובי, איתו תבוא העליה של הרצון להשקיע. המשקיעים לטווח ארוך צריכים להבין כי ירידה בשווקים(גם כאשר היא משמעותית) - היא טבעית ולא בהכרח פוגעת בטווח הארוך.

ההיסטוריה לימדה אותנו כי שוק ההון מתחיל להתאושש, גם כאשר החדשות עדיין רעות , לכן יש לנצל נכון את ההזדמנויות הללו. בחברתנו סבורים כי על מנת למנוע הפסדים שלא לצורך ולהקטין את התנודתיות, יש לשמור על תיק מגוון, פיזור רחב, ואי ביצוע פעולות המונעות מלחץ.